اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد سیستان ‌و بلوچستان خبر داد

کمک 4 میلیارد ریالی حامیان طرح اکرام ایتام در سیستان ‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی سیستان‌ و بلوچستان گفت: 4 میلیارد و 38 میلیون ریال امسال از سوی حامیان به طرح اکرام در این استان اهدا شده است.

کمک 4 میلیارد ریالی حامیان طرح اکرام ایتام در سیستان ‌و بلوچستان

محسن مسعودیان‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: این کمک‌ها در دو بخش نقدی و غیر نقدی بوده که تأثیر بسزایی در اجرای برنامه‌های حمایتی ایتام داشته است.

وی ادامه داد: نیکوکاران و خیرین امسال همانند سال‌های گذشته مساعدت‌های بسیار خوبی با این نهاد داشته‌اند که این امر خداپسندانه، ستودنی و قابل ستایش است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: بی‌تردید یکی از راه‌های ترغیب آحاد مختلف جامعه در سبقت انجام کارهای خیرخواهانه، بیان زوایای پنهان حمایت از ایتام است که اگر به درستی برای مردم روشن شود، بهترین پیام را خواهد داشت.

مسعودیان‌راد با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام در این نهاد به منظور ترویج فرهنگ یتیم‌نوازی در سطح جامعه با قوت در حال پیگیری است، تصریح کرد: افراد فرهیخته جامعه با نقش‌پذیری در این مسئله می‌توانند گام‌های مؤثری را در این حوزه بردارند.

وی با بیان اینکه یتیم‌نوازی یک سنت حسنه و از تأکیدات پیامبر اسلام (ص) است، عنوان کرد: یتیم‌نوازی از جمله اخلاق‌های زیبایی است که پروردگار متعال نسبت به آن امر کرده و معصومین (ع) همواره نسبت به انجام آن اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند و به پیروان خود نیز در مورد توجه به این امر تأکیدات بسیاری را بیان کرده‌اند.

* 6 هزار و 300 نفر عضو کانون‌های فرهنگی کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌و‌بلوچستان همچنین بیان داشت: 6 هزار و 300 نفر عضو کانون‌های فرهنگی این نهاد در جای جای مختلف این استان هستند.

مسعودیان‌راد یادآور شد: این افراد در قالب کانون‌های تابستانی، دائم، پیروان ولایت و مجتمع‌های تربیتی برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و دینی را فرا می‌گیرند.

وی افزود: کانون‌های موقت تابستانی با برخورداری از جامعه آماری 5 هزار نفری بیشترین سهم را نسبت به دیگر بخش‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌و‌بلوچستان ابراز داشت: همچنین کانون‌های دائم 300 نفر، پیروان ولایت 600 نفر و مجتمع تربیتی 400 نفر عضو دارند.

مسعودیان‌راد اذعان داشت: ترویج فرهنگ به ‌ویژه فرهنگ دینی یک سرمایه‌گذاری مادی و معنوی است و دراین راستا کمیته امداد برنامه‌های گسترده‌ای را برای پیشبرد اهداف خود دارد.

وی در پایان اضافه کرد: از سوی این کانون‌ها، استعدادهای دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد در دوره‌های آموزشی مختلف شناسایی شده و تمهیدات لازم برای آنان در زمینه نخبه‌پروری فراهم می‌شود.

انتهای پیام/75002/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول