اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسکن کمیته امداد خراسان‌رضوی خبر داد

افتتاح 120 مسکن مهر مددجویان کمیته امداد خراسان‌رضوی در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیر اداره مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی گفت: 120 مسکن مهر مددجویان کمیته امداد خراسان‌رضوی در دهه فجر افتتاح می‌شود.

افتتاح 120 مسکن مهر مددجویان کمیته امداد خراسان‌رضوی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرحیم صحراپیما در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: حیطه‌های کاری این اداره در خصوص بهسازی و مقاوم‌سازی و تکمیل واحدهای نیمه تمام سال قبل مسکن روستایی، کمک به مسکن شهری، تعمیرات مسکن، احداث خوابگاه و کانون‌های فرهنگی و احداث مراکز حمایتی و ساختمان اداری است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان، یک هزار و 70 مسکن شهری و روستایی مددجویی به بهره‌برداری رسیده و تحویل شده است که از این تعداد یک هزار مسکن شهری و 70 مسکن دیگر روستایی است.

صحراپیما به همکاری تنگاتنگ بین کمیته امداد و بنیاد مسکن اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به نوسانات اقتصادی که در سال جاری شاهد آن بوده‌ایم و متاسفانه همکاری ضعیف بانک‌های عامل برای تخصیص بودجه، فقط یک هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شدند که برای هر کدام از این واحدها 12 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.

وی در ادامه افزود: این امر در حالی است که در سال گذشته 10 هزار و 446 واحد روستایی با مبلغ 82 میلیون تومان تکمیل و تحویل شده است.

مدیر اداره مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی به احداث مسکن مهر در سطح استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 70 مسکن مهر با سهم آورده مددجو احداث و مساعدت به هر مددجو 5 میلیون تومان بوده که در مجموع برای این واحدها 350 میلیون تومان هزینه شده است.

صحراپیما اظهار داشت: در سال گذشته نیز 135 واحد مسکن مهر با آورده مددجویان احداث شد که به هر مددجو 6 میلیون تومان کمک و در مجموع در این بخش 947 میلیون تومان هزینه شد.

صحراپیما به تعمیرات مسکن خانواده‌های تحت حمایت اشاره داشت و افزود: در سال گذشته به 2 هزار و 994 مددجو در قالب تعمیرات بین 500 تا 750 هزار تومان مساعدت شده که مجموع این هزینه‌ها یک میلیارد و 350 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی تامین شده است.

وی از افتتاح حدود 120 واحد مسکن مهر این نهاد در دهه فجر خبر داد و گفت: حدود 120 مسکن مهر در شهرستان‌های تایباد، چناران، سبزوار و گناباد در دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول