اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه قم

نشست بررسی تحولات سوریه در دانشگاه قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست بررسی تحولات سوریه با نگاه به مسائل بین‌الملل با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان در دانشگاه قم برگزار شد.

نشست بررسی تحولات سوریه در دانشگاه قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامعلی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در این مراسم که سه‌شنبه شب در سالن اندیشه دانشگاه قم برگزار شد بیان کرد: در ارتباط با قانون عدم مداخله در کشورهای دیگر مصداق‌های عینی فراوانی وجود دارد که ما بتوانیم بگوییم از سوی کشورهای غربی و عربی در سوریه مداخله صورت گرفته است.

در ادامه این مراسم اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم و اساتید این دانشگاه در ارتباط با ویژگی‌ها و اهداف حرکت‌های اتفاق افتاده در 21 ماه اخیر سوریه به سخنرانی پرداختند.

سید یاسر ضیایی از اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم گفت: تمام فعالیت‌هایی که در سطح جهان اتفاق می‌افتد، برای پیشبرد منافع خاصی انجام می‌شود. در ارتباط با سوریه نیز ما در سطح کاربردی نمی‌توانیم ادعای بی‌طرفی داشته باشیم.

احمدرضا توحیدی یکی دیگر از اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم نیز در این مراسم اضافه کرد: اوباما خط قرمز آمریکا در قبال سوریه را استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی عنوان کرده و این در حالی است که معلوم نیست منظور آنها از طرح این موضوع چیست چرا که بشار اسد تاکنون تهدیدی در این باره نکرده است.

وی ادامه داد: همچنین مشخص نیست موضع آمریکا در قبال دسترسی احتمالی شورشیان به این سلاح‌ها و استفاده از آنها علیه مردم سوریه چه خواهد بود.

حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیمی مدیر پژوهش دانشگاه قم نیز در زمینه مسائل سوریه گفت: یکی از دلایلی که امروز دولت‌های عربی و غربی به خود این اجازه را می‌دهند که از واژگان زیبای حقوق بشر علیه مردم سوریه استفاده کنند این است که شاید بشار اسد نتوانسته آن حکومت شایسته‌ای که باید اجرایی می‌شد را عملی کند.

علی مشهدی عضو دیگر هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم که دبیری این جلسه را نیز بر عهده داشت، در ارتباط با مسائل سوریه اذعان داشت: مسئله سوریه که چندی است جزء مسائل روز سیاست بین‌الملل مطرح شده دیدگاه‌های متعددی را در کنار هم قرار داده است.

انتهای پیام/2258/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول