اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان:

هدف رژیم صهیونیستی تقسیم سوریه به چهار کشور است

خبرگزاری فارس: عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان گفت: جنگ فرسایشی در سوریه وحدت ملی را مخدوش کرده و رژیم غاصب صهیونیستی هم به هدف خود یعنی تقسیم سوریه به چهار منطقه کوچک نزدیک خواهد شد.

هدف رژیم صهیونیستی تقسیم سوریه به چهار کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی احمد در نشست تخصصی بررسی مسائل بیداری اسلامی که در مدرسه معصومه قم برگزار شد به وضعیت سوریه اشاره و اظهار کرد: این کشور در مقایسه با دیگر مناطق عربی نظیر مصر یا تونس وضعیت اقتصادی بهتری داشته و از منظر نقش سوریه در مسائل منطقه‌ای هم موضع‌گیری‌های این کشور عالی بوده است.

وی با بیان اینکه حافظ اسد در دوران ریاست جمهوری خود و هم‌زمان با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در مقابل جمهوری اسلامی قرار نگرفت افزود: اسد ایران را متحدی در جبهه مبارزه با اسرائیل می‌دانست.

عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: بشار اسد هم رویه حافظ اسد را در پیش گرفت زیرا حمایت‌های سوریه از مقاومت حزب‌الله و حماس بسیار زیاد بوده و نمونه بارز آن در جنگ‌های 33 و 22 روزه و نیز نبرد اخیر غزه به خوبی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تحرکات در سوریه همزمان با اوج‌گیری بیداری اسلامی شروع شده است گفت: مسلحانه شدن درگیری‌ها امری است که باید به دقت در سوریه مورد موشکافی قرار گیرد.

علی احمد با اشاره به تغییرات ناگهانی در سوریه و تبدیل حرکت‌های آرام در این کشور به زد و خوردهای مسلحانه بیان داشت: پس از مدتی از شروع این حوادث کشورهایی چون ترکیه و قطر هم وارد میدان سوریه شدند.

استاد دانشگاه بیروت اضافه کرد: ارتش سوریه وحدت خود را حفظ کرده و به دنبال تقویت یکپارچگی داخلی در این کشور است.

وی با بیان اینکه عوام‌فریبی شدیدی توسط رسانه‌های عربی در خصوص معارضان سوری صورت می‌گیرد گفت: این در حالی است که بر اساس اطلاعات دقیق معارضان هنوز نتوانسته‌اند حتی یک شهر را به صورت کامل به کنترل خود درآورند.

علی احمد تصریح کرد: اگر جنگ فرسایشی در سوریه به وجود بیاید وحدت ملی در این کشور از دست می‌رود و اسرائیل هم به هدف خود یعنی تقسیم سوریه به چهار منطقه کوچک نزدیک خواهد شد.

عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه هر دو طرف درگیر در سوریه برای سرکوب یکدیگر ناتوان هستند عنوان داشت: باید گفت‌وگوهای دو جانبه میان دولت و معارضان صورت گرفته و زمینه برای برگزاری انتخاباتی سالم فراهم شود.

وی افزود: تصمیم‌گیری برای کناره‌گیری یا پابرجا ماندن حکومت بشار اسد تنها بر عهده ملت سوریه است و هیچ کشور خارجی نباید در این امر دخالت کند.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول