اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم:

اقدامات آمریکا در سوریه شعار مبارزه با تروریسم را زیر سئوال می‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به اوضاع کشور سوریه گفت: اقدامات آمریکا در سوریه اصل مبارزه آنها با تروریسم را زیر سئوال می‌برد.

اقدامات آمریکا در سوریه شعار مبارزه با تروریسم را زیر سئوال می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامعلی قاسمی در نشست بررسی مسائل سوریه در نگاه بین‌الملل که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: حمایت‌هایی که در سوریه صورت گرفته درست است که رسماً انجام نمی‌شود، اما تقریباً از سوی همه پذیرفته شده است.

وی افزود: اینکه آیا این موارد و کمک‌هایی که از سوی کشورهای مختلف جهان به شورشیان در سوریه می‌شود، دخالت در امور این کشور به حساب می‌آید یا نه را باید از قانون و نظام منابع بسنجیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ادامه داد: سئوالی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که آیا این مداخلات می‌تواند مصداق مداخله بشر دوستانه که در این دو دهه مطرح شده باشد یا نه و آیا این کمک‌ها مشروعیت بین‌الملل دارند.

ناکارآمدی طرح‌های شورای امنیت در قبال سوریه

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم اضافه کرد: در این زمینه مشروعیت تنها به طرز شکلی و با مجوز شورای امنیت شکل می‌گیرد و شورای امنیت برای موضوع سوریه دو قطعنامه 2042 و 2043 را مطرح کرده است.

استاد علوم سیاسی و بین‌الملل اذعان کرد: تنها کاری که در زمینه حمایت از مردم سوریه توسط شورای امنیت غیر از این دو قطعنامه که بیشتر به صورت تئوری بود مطرح شد اعزام ناظرانی به این کشور بود که هر دو ناظر هم با شکست مواجه شدند.

وی ادامه داد: در زمینه مداخله بشر دوستانه شرایطی وجود دارد که باید این شرایط به درستی انجام شود تا بتوان آن را قبول کرد. یکی از این شرایط این است که مداخله بشر دوستانه باید بدون تبعیض و با هدف کمک به قربانیان صورت پذیرد.

قاسمی افزود: همچنین این مداخله‌ها نباید به قصد تغییر رژیم و اهداف سیاسی انجام شود، بلکه این مداخلات باید با هدف ایجاد منطقه‌ای امن و آرام اجرا شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تصریح کرد: نکته دیگر از مباحث حقوق بین‌الملل بحث مبارزه با تروریسم است و از سال 2011 تاکنون اقدامات بسیاری از سوی کشورهای غربی در این زمینه انجام شده و قطعنامه‌ها و بیانیه‌های زیادی تدوین شده است و ما نیز اصل مبارزه با تروریسم را امری مهم و ضروری می‌دانیم و با آن موافق هستیم.

وی گفت: بنا را بر این می‌گذاریم که تمام اقداماتی که الان در زمینه مبارزه با تروریسم انجام شده درست بوده است، اما در برابر سوریه این مبارزات چه نقشی دارد؟ چرا دولت‌هایی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند همان تروریست‌ها را به سوریه می‌فرستند.

قاسمی تاکید کرد: اینکه امروز آمریکا و متحدانش اقدام به چنین کاری می‌کنند اصل مبارزه آنها با تروریسم را بی‌اهمیت می‌کند و زیر سئوال می‌برد.

انتهای پیام/2258/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول