اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

اصلاح سبک زندگی نیاز به مساعدت علمای دینی دارد

خبرگزاری فارس: معاون مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: اصلاح سبک زندگی به شکلی که برای افراد مؤثر باشد و همچنین در چارچوب دین اسلام مقوله‌ای است که نیاز به مساعدت علمای دینی دارد.

اصلاح سبک زندگی نیاز به مساعدت علمای دینی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسن خدایی بعد از ظهر امروز در همایش ارتقای آگاهی طلاب با موضوع ایدز و راهکارهای پیشگیری از آن که در سالن اجتماعات جامعة ‌المصطفی ‌العالمیه برگزار شد، اظهار کرد: در صورتی که سبک زندگی مردم اصلاح شود به صورت خودکار برنامه‌های پیشگیری از ایدز نیز اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: باید سبک زندگی اسلامی به آن گونه که خداوند فرموده است در جامعه نهادینه شود تا سطح ابتلای مردم به بیماری‌ها کاهش یابد و سطح سلامت ارتقا پیدا کند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به موج سوم انتقال ایدز در ایران خاطر نشان کرد: برای کاهش انتقال ایدز از راه ارتباطات نامشروع جنسی باید ازدواج را در میان جوانان نهادینه کرد تا گرایشات افراد به بی ‌بند و باری‌های جنسی کاهش یابد.

خدایی با بیان اینکه تمام علومی که انسان می‌آموزد برای شناخت خودش است، ادامه داد: شناخت خود مقوله‌ای است که در انتها سبب افزایش سطح سلامت می‌شود.

وی در ارتباط با سهم وزارت بهداشت در مقوله سلامت اجتماع اضافه کرد: سهم وزارت بهداشت در سلامتی اجتماع تنها 25 درصد است و باقی سلامتی را افراد باید با مراقبت‌هایی که خود انجام می‌دهند به دست بیاورند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه دین اسلام دینی است که به سلامتی انسان اهمیت بسیار می‌دهد، خاطر نشان کرد: در مورد تمام بیماری‌ها در دین اسلام دستورات ویژه‌ای وجود دارد که سبب سلامت افراد می‌شود.

خدایی افزود: شمول این دستورات در تمام ابعاد معنوی، جسمی‌، اجتماعی و روانی است و افراد می‌توانند در بسیاری از موارد برای حفظ سلامتی خود به دستورات دین اسلام مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مقوله سلامتی باید تمام ابعاد سلامت را در نظر گرفت تصریح کرد: این ابعاد مانند زنجیره به هم ارتباط دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی اضافه کرد: به عنوان مثال فردی که ابتلا به ایدز دارد و از طریق اعتیاد به آن مبتلا شده است در بعد معنوی و اجتماعی انسانی ناسالم بوده که در نهایت به ایدز مبتلا شده است.

خدایی با بیان اینکه ازدواج، شغل، تغذیه، نشاط و عوامل دیگر همگی در بالا رفتن سطح سلامت افراد تاثیر دارد، تاکید کرد: علما باید بکوشند تا سطح سلامت معنوی و اجتماعی افراد را در زمینه‌هایی که در اسلام ذکر شده است بالا ببرند تا سطح سلامت جامعه ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه در جامعه کنونی افراد به بسیاری از منکرات پنهان حساسیت نشان نمی‌دهند، اذعان کرد: به عنوان مثال سازمان جهانی بهداشت سیگار را بزرگ‌ترین قاتل انسان در 10 سال آینده می‌داند بنابراین کشیدن سیگار یک منکر است در صورتی که به این امر توجه زیادی در جامعه ما نمی‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی توانمندسازی مردم در زمینه خودمراقبتی را امری ضروری دانست و اظهار کرد: علما می‌‌توانند با تکیه بر اینکه رعایت نکردن بهداشت نوعی ظلم به خود است و گناه محسوب می‌شود سطح سلامت و رعایت بهداشت در جامعه را بالا ببرند. 

انتهای پیام/70010/ز/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول