اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل:

قرآن جامع‌ترین سبک زندگی را تذکر داده است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل گفت: قرآن کریم جامع‌ترین و کامل‌ترین سبک و سیاق زندگی اجتماعی را به همه ما نشان داده تا با تبعیت از آن بتوانیم خوشبختی را برای خود رقم بزنیم.

قرآن جامع‌ترین سبک زندگی را تذکر داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد صبح امروز در همایش زندگی به سبک ایرانی ـ اسلامی در اردبیل اظهار داشت: ما اگر به این سبک زندگی اسلامی و قرآنی عمل کنیم پیشرفت‌مان به حقیقت و به معنای واقعی در حد اعتلا و ارتقا خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیشرفت در نظام اسلامی ما یک بعدی یا دو بعدی نیست، گفت: برخلاف فرهنگ غربی پیشرفت ما در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی چند بعدی است که یکی از ابعاد آن سبک زندگی و تنظیم رفتار اجتماعی به همراه شیوه زندگی صادقانه است.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل ادامه داد: یکی از ابعاد مهمی که در این زمینه مد نظر می‌باشد نگاه معنوی به زندگی با هدف نجات، فلاح و رستگاری بشریت است که در حقیقت با گرایش به سمت معنویت و ارزش‌مداری می‌توان به این هدف دست یافت.

رجب‌نژاد تصریح کرد: اگر سبک زندگی توام با این ارزش‌ها و معنویت‌ها باشد امنیت روانی و اخلاقی برقرار شده و در این زمینه به یک سرمنزل مقصود می‌رسیم.

وی از قرآن کریم به عنوان اسباب تذکر و درمان سبک‌های غلط زندگی و رفتارهای ناشایست یاد کرد و گفت: همان طوری که قرآن کریم و نبی مکرم اسلام به ما تذکر می‌دهد که جامعه را باید از آلودگی‌ها به سمت پاکی و طهارت سوق دهیم، قطعاً جامعه ما اگر بر اساس این مفاهیم و آموزه‌های قرآنی درست و دقیق حرکت کند به هدف آفرینش که کمال و سعادت است دست پیدا می‌کند.

این مسئول یکی از این راه‌ها و عوامل موثر در اصلاح سبک زندگی را شاکر شدن در برابر نعمات الهی اعلام کرد و افزود: اگر امروز شاهد بنیان مستحکم خانواده هستیم باید شاکر این بنیان ارزشمند باشیم و کوچکترین غفلت و جهالت ما انحراف و ناامیدی را رقم می‌زند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل جوانان و دانشجویان را به بصیرت و هوشیاری در شکستن توطئه‌های نرم و فرهنگی دشمن فرا خواند و ابراز داشت: دشمن سعی می‌کند سبک زندگی ما را آسیب‌پذیر نشان دهد در حالی که در مراکز دانشگاهی و فرهنگی باید بستری فراهم آید تا این آسیب‌ها به صورت دقیق شناسایی شده و نسبت به رفع آن اقدام موثر انجام شود.

وی گفت: قرآن کریم ما را از هر ناامیدی به سمت امیدواری در حیات طیبه فرا می‌خواند و شایسته آن است در این باب یک حرکت و دقت نظر واقعی را داشته باشیم.

رجب‌‌نژاد نقطه اصلاح و مرمت جامعه را حرکت از اصلاح فردی و شخصی اعلام کرد و افزود: ما زمانی می‌توانیم سبک زندگی خانوادگی و اجتماعی خود را اصلاح کنیم که در گام نخست بتوانیم خودمان را شایسته بشناسیم و شایسته‌تر در امور مختلف حضور داشته باشیم.

وی بیان داشت: امام سجاد (ع) در بیش از 50 مورد حقوق متقابل پدر و مادر، فرزندان و همسایگان را بر می‌شمارد که اگر ما بتوانیم این حقوق را رعایت کنیم در حقیقت در پیاده کردن سبک زندگی اسلامی و دینی موفق عمل کرده‌ایم.

رجب‌نژاد به معیار معاشرت پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) با دیگران اشاره کرد و اظهار داشت: هم اینکه این بزرگان اعلام می‌کنند طوری زندگی و رفتار کنیم که دوست داریم دیگران با ما چنین رفتاری را داشته باشند، باید به سمتی حرکت کنیم تا در یک فضای مهربانانه و صمیمی بتوانیم اهداف را به پیش ببریم.

وی گرایش جوانان و دانشجویان را به حوزه علوم اسلامی و دینی یادآور شد و افزود: با راه‌اندازی حوزه علوم اسلامی در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه محقق اردبیلی از بهمن ماه سعی داریم نسل آینده را با معیار‌های صحیح رفتار اسلامی و دینی آشنا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل در پایان ابراز داشت: اگر به این سمت گرایش داشته باشیم قطعاً رفتار و اعمال ما به سمت شایستگی‌ها سوق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/62001/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول