اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال اجتماعی:

سبک زندگی با معیار اسلامی راهکار اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: فعال اجتماعی با بیان اینکه باید از ارائه الگوها و سبک زندگی غربی در رسانه‌ها پرهیز شود، گفت: سبک زندگی با معیار اسلامی راهکار اقتصاد مقاومتی است.

سبک زندگی با معیار اسلامی راهکار اقتصاد مقاومتی است

نادر یار‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و بیان اینکه در قرآن کریم سفارش بسیار به مسلمانان در زمینه کار و تلاش، قناعت، صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف شده است، اظهار کرد: مسلمانان باید از موهبت و لطف الهی به نحو مطلوب بهره‌مند شوند و این برای آن است که در بعد مادی و اقتصادی بی‌نیاز و متکی به خود باشند و محتاج بیگانگان نشوند و استقلال و هویت خود را حفظ کنند.

وی با تصریح بر اینکه فتوای مراجع برای مقلدینش تکلیف‌آور و مسئولیت‌آور است، افزود: بیانات، نظرات و حکم رهبر معظم انقلاب برای همه حتی مراجع لازم‌الاجراست.

این فعال اجتماعی ادامه داد: اکنون چند سالی است که مقام عظمای ولایت بارها در باب مسایل مختلف اقتصادی و اهمیت آن در اعیاد، مناسبت‌ها و دیدارهای مردم و مسئولان اشاراتی داشته‌اند که از جمله آنها «صرفه‌جویی اقتصادی»، «جهاد اقتصادی»، «اقتصاد بدون نفت»، «اقتصاد بومی»، «تولید ملی و سرمایه ملی»، «خودکفایی»، «خوداتکایی»، «اقتصاد مقاومتی» و ... است.

وی ادامه داد: این همه دغدغه، تذکر و راهنمایی معظم‌له برای توسعه و تحکیم انقلاب اسلامی است البته تدین، معنویت و پایبندی مردم به اسلام و انقلاب اسلامی و تبعیت از فرمایش‌های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب شده تا نظام مقدس جمهوری اسلامی از تمام خطرها و ترفندهای دشمنان رهایی یافته و در مقابل هجمه آنها ایستادگی کند. 

یار‌حسینی با اشاره به اینکه هر جا به فرامین رهبری عمل شود یقیناً نظام اسلامی حرکات جهشی داشته است و دشمنان نیز عقب رانده شده‌اند، تصریح کرد: هر جا که ضعف، سستی و غفلت در اجرا و برنامه‌ریزی وجود داشت دشمن چند گامی به پیش آمده و جرأت و جسارتش افزایش می‌یابد.

وی شرط موفقیت و اجرای اقتصاد مقاومتی را تعهد، تقید و ولایت‌پذیری دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای هویت انقلابی، اسلامی و ملی است و باید وجدان کاری و انضباط اجتماعی تقویت شود و از بیکاری اجتناب شده و جامعه به طرف خوداتکایی و خوداشتغالی بیش از پیش حرکت کند و مهیا شود.

این فعال اجتماعی، جدی گرفتن کار و کارگر و استفاده از مزارع، باغ‌، زمین‌، تالاب‌، آب‌ و جنگل‌ها به نحو مفید را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در جمع‌آوری و نزولات آسمانی مانند برف و باران نهایت دقت و همت انجام شود و در استفاده از آب صرفه‌جویی و مصرف بهینه مدنظر قرار گیرد.

وی نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش را از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی نامید و تصریح کرد: باید قانون رعایت شده، اعتماد به ‌نفس تقویت و از خود باختگی پرهیز شود و تمام صنوف مورد حمایت قرار گیرند.

یار‌حسینی، جلوگیری از واردات غیر ضروری، حمایت از کشاورزی و آموزش جوانان در مهارت‌های اجتماعی و زندگی را در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار خواند و افزود: دانشمندان، نخبگان و محققان جامعه باید مورد تشویق قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی همه باید تلاش و فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید از خریدهای غیر ضروری و تجملاتی در اداره‌ها، منازل و جامعه پرهیز شود و قناعت و صرفه‌جویی همواره مد‌نظر قرار گیرد.

این فعال اجتماعی، جلوگیری از مسافرت‌های غیر ضروری در داخل و خارج کشور، فعالیت رسانه‌ها طبق معیار و میزان اسلامی و ... را از دیگر راهکارهای اقتصاد مقاومتی نامید.

وی یادآور شد: باید از ارائه الگوهای غربی و سبک زندگی آنها در رسانه‌های جمعی و گروهی خودداری شده و فیلم‌ها و سریال‌هایی بر محور دین و دینداری ساخته شود.

به گفته یار‌حسینی، در اقتصاد مقاومتی باید روابط اجتماعی ساده و از برگزاری جشن‌ها و عروسی‌ها با هزینه‌های گزاف خودداری شود.

وی قانون‌مداری و ولایت‌مداری را در اقتصاد مقاومتی مهم دانست.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول