اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد عنوان کرد

لزوم مقابله با شبهات و ترویج فرهنگ معنویت در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد در جمع اساتید گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی گچساران بر لزوم مقابله آگاهانه با شبهات، تعمیق باورها و ترویج فرهنگ معنویت در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

لزوم مقابله با شبهات و ترویج فرهنگ معنویت در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جلسه هم‌اندیشی اساتید و مدیران گروه‌های معارف اسلامی منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی امروز و با حضور دبیر منطقه و استادان گروه معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.

دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه همگرایی عملی اساتید معارف اسلامی است.

وی ادامه داد: منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش‌های رئیس منطقه در بین مناطق 18گانه با ارائه فعالیت‌های مطلوب، شناخته شده و رشد چشمگیری داشته است.

مسعود زاده‌باقری وجود اساتید معارف اسلامی در واحدهای دانشگاهی را سبب تفاخر دانست و اذعان داشت: منطقه 16 تنها منطقه‌ای است که در جلسه اخیر با ریاست عالیه دانشگاه، 22 پیشنهاد کاربردی ارائه کرده که یک سوم این پیشنهادات در زمینه مسائل فرهنگی است.

وی تلاش در راستای کارهای بنیادی را از جمله سیاست‌های این منطقه اعلام و تصریح کرد: موفقیت در کار جمعی نهفته است و ما به خرد جمعی و تشریک مساعی اعتقاد راسخ داریم.

زاده‌باقری با بیان روایتی از حضرت سید الشهدا(ع) مبنی بر نهادینه کردن فرهنگ عذر‌ پذیری و بخشش در جامعه بیان داشت: آموزه‌های دینی ما به فرهنگ عذر پذیری تأکید فراوان دارد.

فعالیت 4 هزار کانال ماهواره‌ای علیه نظام خانواده

وی با تأکید بر لزوم دقت در انجام امور و بیان گفتار یادآور شد: ما باید خوب حرکت کنیم و خوب حرف بزنیم تا مجبور نشویم عذرخواهی کنیم.

دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی، انسانی‌ترین خصلت انسان را اشتباه عنوان کرد و ادامه داد: اشتباه کردن مهم نیست اما آن چیزی که اهمیت دارد چگونگی برخورد با اشتباه بوده و اینکه اگر دچار اشتباه شدیم با شجاعت عذرخواهی کنیم.

زاده‌باقری عذر پذیری را نشانه عقل دانست و گفت: کسانی که عذر پذیر هستند در نزد دیگران محبوب می‌شوند و باید عذر را بپذیریم حتی اگر به دروغ عذر‌خواهی کنند.

وی با تأکید بر سرآمد بودن گروه معارف اسلامی از نظر کمی و کیفی اظهار داشت: هم‌اکنون 17 عنوان درس معارف اسلامی در دانشگاه وجود دارد که با حدود یک میلیون و 700 هزار دانشجو در طول هر هفته در ارتباط مستقیم هستند.

زاده‌باقری کمبود عضو هیئت علمی تمام وقت در گروه معارف اسلامی را از جمله مشکلات این گروه عنوان کرد و بیان داشت: مقابله آگاهانه با شبهات، تعمیق باورها و ترویج فرهنگ معنویت در دانشگاه‌ها با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری از جمله وظایف عمده گروه معارف اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگی منطقه 16 دانشگاه آزاد به تلاش دشمنان ملت ایران در راستای رسوخ به لایه‌های اعتقادی جوانان اشاره کرد و افزود: 4 هزار کانال ماهواره‌ای در دنیا فعالیت می‌کند که 125 کانال آن فارسی‌زبان هستند.

زاده‌باقری خاطرنشان کرد: شبکه‌های عمومی بیشترین تغییر را در سبک زندگی به وجود آورده اند و آرام آرام نظام خانواده‌ها را به قهقرا می‌کشاند.

وی بصیرت‌افزایی، توجه به اقلیت‌های مذهبی، معرفی سایت‌های مرتبط با گروه معارف اسلامی و توجه به مباحث اقامه نماز را از جمله رسالت‌های این گروه دانست.

زاده‌باقری تصریح کرد: کارگاه‌های دانش‌افزایی، ارتباط چهره به چهره و توجه به نشریات گروه معارف سبب رونق فعالیت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/82001/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول