اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی:

خمودگی در دانشگاه بناب حکم‌فرماست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: در دانشگاه بناب به جای شور و نشاط، خمودگی حاکم است و این وضعیت برای جامعه مضر است.

خمودگی در دانشگاه بناب حکم‌فرماست

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی امشب در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه بناب با اشاره به اینکه این دانشگاه دانشگاهی نوپاست، اظهار کرد: به دلیل وضعیت نابسامان بودجه کشور شاهد مشکلاتی هستیم که درصددیم آنها را حل کنیم، اما دانشجویان باید برای حل مشکلات صنفی خود سعه‌صدر داشته باشند.

وی ادامه داد: در کشور ما سیستمی حاکم بوده که تاکنون مسئولان در قبال عدم توانایی در انجام وظایف محوله از مردم عذرخواهی نکرده‌اند و حداقل جای تقدیر و تشکر دارد که رئیس دانشگاه بناب با قبول برخی مشکلات از دانشجویان عذرخواهی کرد و این حرکت خوبی است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از عدم وجود نشاط و شادابی در بین دانشجویان دانشگاه بناب خاطرنشان کرد: در دانشگاه بناب به جای شور و نشاط، خمودگی حاکم است و این وضعیت برای جامعه مضر است.

باقری‌بنابی در ادامه خواستار انجام کار پژوهشی برای بررسی علل و عوامل خمودگی حاکم بر این دانشگاه شد و تصریح کرد: این موضوع باید به صورت کار کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم بناب در مجلس با تأکید بر حفظ شأن و منزلت دانشجو افزود: شخصاً مسائل و نیازهای اساسی و مطالبات دانشجویان را پیگیری می‌کنم.

قربانعلی حقیقت‌دوست، رئیس دانشگاه بناب نیز در این نشست با اشاره به مشکلات این دانشگاه گفت: بنده دانشگاه را با یک تابلو تحویل گرفتم و چارت سازمانی آن در حد یک دانشکده است.

وی عنوان کرد: هنوز خیلی از دفاتر و معاونت‌ها در دانشگاه ایجاد نشده است و به خاطر اینکه یک دانشگاه را ایجاد کنیم، مسیر طولانی را باید بپیماییم.

حقیقت‌دوست علت خمودگی در دانشگاه را پرداختن دانشجویان به مشکلات صنفی اعلام کرد و یادآور شد: انتظار می‌رفت دانشجویان به خاطر حضور نماینده شهرستان در این جلسه پرسش و پاسخ، به جای پرداختن به مسائل صنفی، از مسائل سیاسی و مسائل روز کشور سؤال می‌کردند.

دانشجویان حاضر در این نشست کمبود استاد برجسته موردنیاز رشته‌ها، افت تحصیلی در دانشگاه، عدم پرداختن به مسائل فرهنگی، عدم وجود روحیه انتقادپذیری در مسئولان دانشگاه و عدم توجه به خواسته‌های صنفی دانشجویان را از جمله مسائل و مشکلات خود در دانشگاه بناب اعلام کردند.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در جنوب مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و هم‌اکنون قریب به 2 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع تحصیلی دانشگاه بناب مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/60004/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول