اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج:

نخبه‌پروری باید از محیط های کوچک آغاز شود

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: نخبه‌پروری بدون توجه به مراکز پژوهشی کوچک در شهرستان‌های کوچک ناقص خواهد بود و این مهم باید از شهرها و محیط های کوچک آغاز شود.

نخبه‌پروری باید از محیط های کوچک آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، سید شاهرخ موسویان در همایش فن‌آوری نانو با محوریت نانوداروها که به همت پژوهش سرای دانش آموزی شهید میربقایی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه برگزار شد، اظهار داشت: امر پژوهش باید از لایه‌های پایین جامعه و شهرستان‌ها و روستاها آغاز و پایه‌گذاری شود تا به پیدایش نخبگان در رأس هرم جامعه منجر شود.

وی افزود: امروز بر کسی پوشیده نیست که راز برتری و برتری جویی در دنیای امروز علم و پژوهش است.

موسویان یادآور شد: کشورهایی که هیچ مبنای اعتقادی دینی و اخلاقی ندارند، تنها به خاطر پیشرفت در حوزه علم و پژوهش است که ادعای تسلط بر جهان را دارند و تحمیل افکار و نظریه‌های خود را با گستاخی مطرح می‌کنند.

این استاد دانشگاه گفت: اگر دشمنان ما هم از تعدی و دست درازی به ایران اسلامی ناامید شده‌اند، تنها به خاطر تمرکزی است که ما در مقوله علم و پژوهش در سال‌های اخیر داشته‌ایم.

موسویان اظهار داشت: در بحث پژوهش قدم‌های اول را خوب برداشته‌ایم و قدم اول این است که عقل و روح جامعه به مقوله علم و پژوهش و اهمیت استراتژیک آن پی برده و بر روی آن متمرکز شده است اما باید در حوزه عملیاتی کردن پژوهش‌ها نیز تلاش کنیم.

در این برنامه که با حضور دانش‌آموزان و برخی از دبیران برگزار شد، مسلم توکل، دکترای بیوتکنولوژی نیز به بیان نکاتی در مورد فن‌آوری نانو پرداخت.

وی افزود: اگر نواقصی وجود دارد، در حوزه عملیاتی کردن این موضوع است که البته در این حوزه نیز گام‌های بزرگی برداشته‌ایم و به سوی تراش خوردن نقایص و رفع آنها پیش می‌رویم.

موسویان گفت: دولت باید از خرج کردن و ریخت و پاش‌های درویشانه اما مدبرانه در حوزه پژوهش و تحقیق و تخصیص امکانات به پژوهشگران مضایقه نکند و این تفکر باید در میان دولتمردان ما حاکم باشد که دست و دلبازی در این حوزه تنها جایی است که نتیجه مثبت آن قطعی و حتمی است.

انتهای پیام/90003/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول