اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات علوم تشریح علوم پزشکی کاشان:

20 درصد افراد نابارور در کاشان نتیجه مثبت می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات علوم تشریح دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از یکصد نفر زوج نابارور مراجعه کننده به این مرکز، 20 نفر جواب مثبت می‌گیرند.

20 درصد افراد نابارور در کاشان نتیجه مثبت می‌گیرند

حسین نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در بهترین و با سابقه‌ترین مراکز دنیا بین 25 تا 35 درصد از زوج‌های نابارور جواب مثبت می‌گیرند بنابراین آمار 20 درصد جواب مثبت در آغاز فعالیت مرکز باروری و ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان نشان‌دهنده توانمندی این مرکز است.

وی افزود: زوج‌های نابارور با مراجعه به این مرکز و تشکیل پرونده و انجام مشاوره بر اساس مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند می‌توانند درمان ناباروری خود را آغاز کنند.

رئیس مرکز باروری و ناباروری کاشان اضافه کرد: خانم‌ها توسط متخصص زنان و زایمان و آقایان نیز با انجام مشاوره اکولوژیست و اندرلوژیست زیر نظر پزشک مراحل درمانی خود را آغاز و فرآیند تخمک‌گذاری با داروهایی که دریافت می‌کنند شروع می‌شود.

نیکزاد یادآور شد: یک فرد عادی در یک سیکل تخمدانی فقط می‌تواند یک تخمک تولید کند اما افراد نابارور ممکن است یا تخمک نداشته باشند و یا تخمک آنان ضعیف باشد که با دریافت رژیم دارویی، 10 تا 20 تخمک در این افراد با یکدیگر رشد می‌کنند.

به گفته وی، در آزمایشگاه، اسپرم مردانه به داخل تخمک‌های گرفته شده تزریق و بعد از 48 ساعت جنین چهار تا هشت سلولی ایجاد و به داخل رحم منتقل می‌شود.

نیکزاد همچنین از فریزکردن 20 جنین منجمد شده در بانک جنین و اسپرم این مرکز طی یک سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: سالیانه بالغ بر 70 متقاضی باروری برای مرحله تزریق اسپرم به داخل تخمک به این مرکز مراجعه می‌کنند.

به گفته وی، فریز جنین در مرکز باروری و ناباروری کاشان تا 10 سال ماندگاری دارد و می‌تواند قابلیت تبدیل شدن به نوزاد را حفظ کند.

رئیس مرکز باروری و ناباروری کاشان در ادامه از بررسی تأثیر عصاره گیاهان داروهایی در درمان مشکلات ناباروری در این مرکز خبر داد و گفت: به دنبال کشف داروهای گیاهی هستیم که اثرات مخرب کمتری داشته و روند بهبود مشکلات ناباروری را به ویژه در آقایان تقویت کنند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود طرح‌های تحقیقاتی برای استفاده از عصاره داروهای گیاهی در روند تولید اسپرم نتیجه‌بخش بوده و مشکلات ناباروری را برطرف سازد.

رئیس مرکز تحقیقات علوم تشریح دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان داشت: این مرکز با مراکز ساخت دارو از جمله شرکت باریج اسانس کاشان همکاری و در ارتباط هستند.

نیکزاد با اشاره به تصویب 18 طرح تحقیقاتی از ابتدای فعالیت این مرکز از سال 86 تا کنون ابراز داشت: برای این تعداد طرح تحقیقاتی بالغ بر 3 میلیارد ریال هزینه شده است. 

وی افزود: تا کنون 26 مقاله علمی از این طرح‌ها در کنفرانس‌های تحقیقاتی و علمی خارجی ارائه و در ژورنال‌ها و مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

رئیس مرکز تحقیقات علوم تشریح دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: انتظار می‌رود این تعداد مقاله تا پایان سال جاری به 30 مقاله افزایش یابد که این تعداد مقاله برای این مرکز تحقیقاتی می‌تواند آمار قابل توجهی باشد.

نیکزاد متذکر شد: این مرکز بر اساس اساسنامه معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأسیس شده و اعضای هیئت علمی آن از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند ضمن اینکه چند نفر از دانشگاه‌های دیگر نیز می‌توانند به عنوان همکار با این مرکز مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/2406/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول