اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

سوپر رایانه در دانشگاه صنعتی شاهرود راه‏اندازی شد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود از راه‏اندازی سوپر رایانه در دانشگاه صنعتی شاهرود خبر داد.

سوپر رایانه در دانشگاه صنعتی شاهرود راه‏اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، علی‏اکبر پویان گفت: سوپر رایانه دانشگاه صنعتی شاهرود با 256 پردازنده و 124 گیگابایت حافظه در این دانشگاه راه‏اندازی شد.

وی افزود: این سوپر رایانه یکی از سه ماشین موجود این رده در کشور است که با توجه به نیاز پژوهشگران به اجرای سریع محاسبات نرم‏افزاری در حوزه‏های مختلف در شاهرود راه‏اندازی شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود این نیازها را از جمله در بخش‏های علوم مهندسی، پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم زمین، معدن و نفت، هوافضا، لکاتروئیک و ... اعلام کرد.

پویان توانایی حل الگوریتم‏های پیچیده محاسباتی، اجرای هم‏زمان پردازش چندین کاربر و اجرای مطمئن کدهای محاسباتی را از ویژگی‏های این سوپر رایانه دانست.

وی تأکید کرد: همچنین با توجه به توانایی پردازش داده‏های منطقه شرق کشور، استفاده از این سوپر رایانه این امکان را ایجاد می‏کند تا بتوانیم در جهت دیتاسنتر، پردازش ابری و اینترنت ملی نیز حرکت کنیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: این سوپر رایانه با حضور امام جمعه، رئیس، اساتید و مدیران دانشگاه صنعتی شاهرود، مسئولان دستگاه‏های اجرایی شاهرود و پروفسور کاهال اُدونوهو، از کشور ایرلند به عنوان میهمان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

انتهای‌پیام/74002/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول