اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور دلفان:

وحدت حوزه و دانشگاه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور دلفان گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه علاوه بر اینکه موجب تثبیت و بقای رشد انقلاب اسلامی می‌شود تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

وحدت حوزه و دانشگاه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، سعید امیری پیش‌ازظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهادت دکتر مفتح و هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام‌نور دلفان برگزار شد، اظهار کرد: در این شهرستان ظرفیت‌های لازم برای انجام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی وجود دارد و اساتید و دانشجویان انتظار می‌رود در این خصوص بیش از پیش تلاش مستمری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه انجام امورات تحقیقاتی و پژوهشی نیازمند منابع مالی بیشتری دارد، افزود: امیدواریم مسئولان با در نظر گرفتن اهمیت طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی نسبت به تامین نیازهای مالی در این زمینه این دانشگاه را یاری کنند.

امیری همچنین بر ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: وحدت میان حوزه و دانشگاه علاوه بر اینکه موجب تثبیت و بقای رشد انقلاب اسلامی می‌شود، بلکه می‌تواند تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

در ادامه امام جمعه دلفان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه همزمان با ظهور اسلام مسئله علم و معرفت و پژوهش بسیار مورد توجه قرار گرفت، افزود: این امر باعث حرکت مسلمانان به سمت مسائل علمی پژوهشی شد و در اینجا تمدن اسلامی شکل گرفت و جامعه شناسی، فیزیک، جبر، علم حساب و غیره توسط دانشمندان مسلمان پایه‌گذاری شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور تعاملات بیشتر بین دانشگاه و حوزه را امری ضروری دانست و افزود: با حرکت در این مسیر مطابق با منویات مقام معظم رهبری که همان وحدت حوزه و دانشگاه است، با حضور مستمر روحانیت در دانشگاه‌ها می‌تواند محقق شود.

وی شهرستان دلفان را مهد پرورش عالمان بزرگ دینی ذکر کرد و گفت: این شهرستان از حیث داشتن عالمان ربانی در بین استان لرستان مقام نخست را از آن خود دارد.

در پایان این مراسم از سه نفر از پژوهشگران برتر با اهداء هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول