اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 7 دانشگاه آزاد عنوان کرد

توجه به تفاوت‌های فرهنگی و منطقه‌ای در ساختار هیئت امنایی

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واگذاری تمام اختیارات در ساختار هیئت امنایی دانشگاه قدرت مانور را بیشتر و توجه به مسائل هر منطقه با توجه به تفاو‌‌ت‌های فرهنگی و منطقه‌ای مد نظر قرار می‌گیرد.

توجه به تفاوت‌های فرهنگی و منطقه‌ای در ساختار هیئت امنایی

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، عباسعلی نورا ظهر امروز در جمع کارکنان دانشگاه آزاد جیرفت اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در دوران دفاع مقدس به دستور امام راحل تأسیس شد، هیچ کشوری در زمان وقوع جنگ چنین اقدامی را انجام نمی‌دهد و تمام نیروهای جوان خود را برای میدان نبرد اعزام می‌کند، ما در زمان حمله دشمن نیاز به اعزام نیرو نداشتیم.

وی با بیان اینکه تأسیس این دانشگاه نشان‌دهنده توجه نظام اسلامی ما به مقوله تحصیل و علم است، افزود: پسوند نام این دانشگاه اسلامی است و دغدغه این دانشگاه کسب علم همراه با تهذیب نفس است و اینکه واحد جیرفت حجاب برتر را به عنوان پوشش دانشجویان دختر انتخاب کرده است، یک الگوی فرهنگی است.

نورا با بیان اینکه در آینده نزدیک دانشگاه آزاد اسلامی هیئت امنایی تشکیل و در هر استان اختیارات اداره دانشگاه‌ها به این هیئت ‌امنای استان که 17 عضو دارد، واگذار می‌شود، تصریح کرد: این هیئت امنا ترکیب خوب و سازنده‌ای دارد و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد مؤسسه‌ای است که اموالش عمومی و جزو بیت‌المال محسوب می‌شود در ترکیب هیئت امنا این مسئله لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساختار دانشگاه آزاد هیئت امنایی می‌شود و تمام اختیارات شامل عملکردها، برنامه‌های آموزشی و ... به این هیئت واگذار می‌شود که این واگذاری اختیارات قدرت مانور را بیشتر می‌کند و توجه به مسائل مربوط به هر منطقه در اداره با توجه به تفاو‌‌ت‌های فرهنگی و منطقه‌ای مد نظر قرار می‌گیرد.

رئیس منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در منطقه و استان جایگاه ویژه‌ای دارد اما با مرور گذشته و حال این واحد با مشکلاتی مواجه است، ما در قبال پایداری این واحد باید بهینه کار کنیم و بهره‌وری را بالا ببریم.

نورا با بیان اینکه بزرگترین مشکل واحد جیرفت بهره‌وری منابع انسانی است و کارایی افراد مشکل دارد، اذعان داشت: تمام امکانات این دانشگاه با همت مردم و مسئولان این منطقه احداث شده است و مشکل دوم واحد جیرفت پراکندگی ساختمان‌ها است که هزینه‌ها را بالا برده و برای رفع این مشکل باید تبدیل به مجتمع شود.

وی خواستار داشتن نظم و انضباط در کارها توسط کارکنان این واحد شد و افزود: باید در دانشگاه فضا برای کار کارکنان خلاق فراهم شود و دانشگاه هم باید درآمد منهای شهریه را در پیش بگیرد که دانشگاه آزاد جیرفت در این راستا پیش قدم بود و کارخانه اسانس را راه‌اندازی کرد اما باید بیشتر کار شود و با ایجاد سازه‌های اقتصادی دانشگاه را اداره کنیم و مسئولان محلی هم باید در این راستا کمک کنند.

نورا تصریح کرد: در گسترش رشته‌های تحصیلی رشته‌های را بیاورید که جامعه به آن نیاز دارد، برای آن بازار کار وجود داشته باشد و متناسب با شرایط فعلی کشور و منطقه باشد و لازم است که در این زمینه مطالعه کنید.

وی اظهار داشت:  این دانشگاه متعلق به فرد نیست، برطرف کردن مشکلات واحد جیرفت برای ما مشکل است و باید مسئولان محلی در رفع آنها کمک کنند.

نورا گفت: طرح‌های پژوهشی که ارائه می‌شود باید مشکلات مردم را حل کند، ما نمی‌توانیم منابع مالی دانشگاه را هزینه کنیم و پژوهش‌هایی انجام شود که کارآیی نداشته باشد و باید به سمتی حرکت کرد که طرح‌ها مشکلی از مشکلات کشور و یا منطقه را برطرف کند.

وی با بیان اینکه باید به دنبال بودجه عملیاتی باشیم، اظهار داشت: این کار زایده‌های بودجه را از بین می‌برد، نظارت را ساده و عملکرد را مشخص می‌کند، بودجه عملیاتی بهترین راه نجات ما از تحریم‌های اقتصادی است.

انتهای پیام/80002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول