اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور:

فشار غرب به دلیل پیشرفت‌ ایران در حوزه پژوهش است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: فشارها بر ایران از سوی غرب تنها به دلیل رشد تصاعدی کشور در بخش پژوهش و فناوری است و باید این روند ادامه داشته باشد.

فشار غرب به دلیل پیشرفت‌ ایران در حوزه پژوهش است

به گزارش خبرنگار فارس از دزفول، دکتر علی‌محمد آخوندعلی ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش دزفول افزود: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها خواسته‌ها، ایده‌ها و مشکلات خود را در قالب یک پروژه به مراکز علمی پژوهشی ارائه و از ظرفیت آنها برای کسب نتایج بهتر و توسعه کشور استفاده کنند.

وی گفت: گردهمایی دانشگاه‌های شمال خوزستان در یک کار علمی پژوهشی حرکت بسیار ارزشمندی است و از این راه می‌توان گام‌های بلندی در علم و پژوهش برداشت که حتما نتایج و آثار آن در کل کشور نمود خواهد داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور به فشارهای غرب و استکبار جهانی بر ایران اشاره کرد و افزود: دشمن از تمام جوانب به ایران هجوم آورده و نیاز است تا با اقدام‌های سنجیده و پیشرفت همه جانبه با این هجمه مقابله کرد.

وی تصریح کرد: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دسیسه و توطئه‌ها، مذاهب و قومیت‌های ایران را نشانه رفت ولی به لطف خداوند و عنایت امام عصر (عج) این توطئه‌ها یکی پس از دیگری خنثی شد.

آخوندعلی افزود: جهان سلطه همه تلاش خود را برای به زانو درآوردن ملت ایران در جنگ اقتصادی به کار گرفته و مردم ایران برای برون رفت از وضع کنونی دو راه پیش روی دارند؛ اینکه تسلیم اندیشه مارکسیستی شوند یا اینکه در برابر تحریم‌ها مقابله و ایستادگی کنند که ملت ایران راه دوم را انتخاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سختی‌ها، آسانی‌ها نهفته گفت: با الگو قرار دادن پیامبر اسلام (ص) و منجی عالم بشریت به عنوان بهترین الگوی حاضر مسلمانان به وعده الهی مبنی بر پیروزی مومنان و مسلمانان خواهیم رسید.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور شعار هفته پژوهش را «پژوهش تقاضا محور و تولید دانش بنیان زیر بنای اقتصاد مقاومتی» اعلام کرد و گفت: برای توسعه نهضت علمی که در کشور آغاز شده باید به نهضت نرم افزاری و سخت افزاری توجه شود.

وی بر ارتباط علم و صنعت تاکید کرد و همکاری علمی پژوهشی دانشگاه‌های مختلف با یکدیگر را یک اصل مهم خواند و گفت: با همکاری دانشگاه‌ها و انجام پروژه‌های مشترک توطئه دشمن در تفرقه‌افکنی میان قومیت‌ها نقش بر آب می‌شود.

انتهای پیام/72006/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول