اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت گروه معارف دانشگاه آزاد گچساران صورت گرفت

برگزاری نشست نقد وهابیت در دانشگاه آزاد گچساران

خبرگزاری فارس: نشست یک‌روزه نقد وهابیت با حضور کارشناس مذهبی گروه معارف اسلامی قم و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

برگزاری نشست نقد وهابیت در دانشگاه آزاد گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، به همت گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان و به منظور دانش‌افزایی اعضای هیئت علمی و اطلاع از فرقه‌های ضاله که به شکل گسترده‌ای در جهان در حال گسترش است، نشست یک‌روزه نقد وهابیت در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

وهابیت عامل اصلی تفرقه و تشتت در میان مسلمانان است

کارشناس مذهبی گروه معارف اسلامی دعوت‌شده از قم در این نشست به بیان تاریخچه تشکیل فرقه وهابیت در جهان پرداخت.

حجت‌الاسلام جوادی ابراز داشت: پیوند بین مغول‌ها و غربی‌ها و راه‌اندازی جنگ‌های صلیبی خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را بر مسلمانان وارد کرد و آثار فکری آنان را به مرز نابودی کشاند.

وی افکار احمد بن بنی‌تیمیه شیخ‌الاسلام وهابیت را خارج از آئین اسلام دانست و تصریح کرد: ادوار زندگی شیخ‌الاسلام (مؤسس وهابیت) و همچنین ظهور محمدبن عبدالوهاب در قرن دوازدهم و احیا کننده مکتب تیمیه نشان می‌دهد که وی با غربی‌ها و به ویژه با مستعمرات انگلستان در ارتباط بود.

جوادی با بیان اینکه همین امر سبب شد که تفکر جدایی دین از سیاست دامن زده شود، خاطرنشان کرد: در راستای همین تفکر، مستعمرات انگلستان محمد بن سعود را حاکم و محمد بن عبدالوهاب را مرجع دینی نجد قرار داد تا این تفکر را به طور عملی علنی کند.

این کارشناس مذهبی گروه معارف اسلامی قم اظهار داشت: در این دوره چهل ساله با همین تفکر ضربه‌های جبران‌ناپذیری بر اسلام وارد شد و ادامه تفکر افراطی وهابیت امروز عامل اصلی تفرقه و تشتت در میان مسلمانان و تأمین کننده منافع غربی‌ها است.

جوادی با تأکید بر ارتباط تنگاتنگ آل سعود با آمریکا و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: اینها نه تنها از مسلمانان مظلوم فلسطین و لبنان و سایر مسلمانان در نقاط دیگر عالم پشتیبانی نمی‌کنند بلکه همواره از استکبار جهانی و صهیونیست بین‌الملل حمایت و پشتیبانی قاطع دارند.

وی با طرح سؤالاتی از تاریخ اسلام و اندیشه شیعی بیان داشت: پیشینه حادثه غدیر و سقیفه، فدک، حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا(س) و کوفه در تاریخ، مستندات محکمی در منابع اهل سنت و شیعه دارد که بیانگر جفاهایی است که بر خاندان اهل بیت (ع) روا داشته شده است.

به گزارش فارس، در پایان این نشست یک‌روزه به سؤالات شرکت کنندگان در زمینه مسائل و مباحث فرقه وهابیت پاسخ گفته شد.

انتهای پیام/82001/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول