اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

افزایش مشروعیت نظام از دستاوردهای 9 دی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کهنوج گفت: تعمیق باور به وجود جنگ نرم دشمنان، کنار رفتن نقاب‌های مدعیان دروغین و افزایش مشروعیت و مقبولیت مردمی نظام از جمله دستاوردهای عظیم روز 9 دی‌ماه است.

افزایش مشروعیت نظام از دستاوردهای 9 دی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان دی‌ماه را یادآور خلق حماسه 9 دی سال 88 دانست و اظهار داشت: ملت ایران در چنین روزی با حضور گسترده خود در صحنه، فتنه‌گران و ایادی خارجی را مأیوس کردند.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در مقایسه عاشورا با 9 دی ماه 88 افزود: ایشان فرمودند «همچنان که حادثه کربلا انقلاب ما را به پیروزی رساند، عاشورای 88 نیز موجب حماسه‌آفرینی مردم در 9 دی‌ماه شد». 

افشارمنش تصریح کرد‌: اعجازی که کربلا و عاشورا در اصل انقلاب داشت، پس از 30 سال بار دیگر تکرار شد و حماسه 9 دی‌ماه را آفرید.

وی ابراز داشت: در بینش اثباتی نسبت به کربلا به آموزه‌های آزادی، دینداری، مقاومت و جهاد در راه خداوند دست می‌یابیم و در مقابل صحنه حمایت ناجوانمردانه از دشمنان پسر رسول خدا (ص) و ظلم و ستم نسبت به اهل بیت (ع) ایشان بود.

امام جمعه کهنوج عنوان کرد: ریشه اصلی این جنایت‌ها تنها به یزید، شمر و خاندان بنی‌امیه بر نمی‌گردد، بلکه این بی‌وفایی و قدرنشناسی مردم کوفه بود که واقعه دردناک عاشورا را به وجود آورد.

افشارمنش دستاوردهای حماسه 9 دی‌ماه را بی‌نظیر خواند و گفت: این حماسه عظیم، بصیرت، ولایت‌مداری، هوشیاری و دشمن‌شناسی ملت مسلمان ایران را به خوبی نشان داد.

وی با اشاره به اینکه 9 دی‌ماه موجب افزایش اقتدار و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، بیان داشت: این واقعه به تمام جهانیان ثابت کرد که ملت ایران در پرتو ولایت فقیه یک حقیقت واحد هستند که به راحتی هر توطئه را در نطفه خفه می‌کنند.

امام جمعه کهنوج اذعان داشت:‌ تعمیق باور به وجود جنگ نرم دشمنان، کنار رفتن نقاب‌های مدعیان دروغین، عافیت‌طلبان و مصلحت‌اندیشان، واکسینه شدن انقلاب، افزایش مشروعیت و مقبولیت مردمی نظام و رفراندوم ملی در دفاع از نظام از جمله دستاوردهای عظیم روز 9 دی‌ماه است.

افشارمنش خاطرنشان کرد: آشکار شدن دشمنی گسترده غرب با نظام جمهوری اسلامی، اعتراف غرب به اقتدار نظام، تحرک‌بخشی به بیداری اسلامی، حفظ استقلال سیاسی از دیگر دستاوردهای این حماسه ملی در سطح جهان است.

وی اظهار داشت: غرب در جریان فتنه 88 استقلال ملت ایران را نشانه گرفته بود که با قاطعیت و حضور آگاهانه مردم در صحنه دفع شد.

امام جمعه کهنوج همچنین با گرامیداشت سالروز زلزله پنجم دی‌ماه شهرستان بم با تأکید بر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تصریح کرد: به ویژه مهندسان ناظر در بحث احداث پروژه‌هایی مانند مدرسه‌ها، مراکز دانشگاهی و مسکن مهر باید توجه ویژه‌ای نسبت به اصول ایمنی داشته باشند.

افشارمنش با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی افزود: بر همه مردم واجب است تا در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی که باید تا پایان سال 92 انجام گیرد، گام بردارند.

وی یادآور شد: با وجود گام‌های مؤثری که آموزش و پرورش در این راستا برداشته است، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم؛ امیدواریم شاهد برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در این منطقه باشیم.

امام جمعه کهنوج با اعلام خبر برگزاری همایش «شهید شهسواری» در آینده نزدیک اذعان داشت: باید تمام مسئولان فرهنگی در این زمینه گام‌های مؤثری بردارند تا ابعاد مختلف شخصیت این شهید بزرگوار به جامعه معرفی شود.

انتهای پیام/2655/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول