اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد تأکید کرد

حماسه 9 دی تجدید پیمان دوباره ملت ایران با آرمان‌ها و ارزش‌ها

خبرگزاری فارس: امام جمعه خیرآباد گفت:باید حماسه عظیم 9 دی را تجدید پیمان دوباره ملت بزرگ و انقلابی ایران با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دانست.

حماسه 9 دی تجدید پیمان دوباره ملت ایران با آرمان‌ها و ارزش‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده در خطبه‌ اول نماز جمعه خیرآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به مدیریت بر رفتار درونی و اجتماعی اظهار داشت: باید انسان‌ها در ابعاد مختلف مراقب رفتارهای خود باشند، چراکه رفتارها نشان دهنده مظهر افراد است.

امام جمعه خیرآباد گفت: در دو حالت باید بر نفس و بر رفتار احاطه داشت، یکی اینکه انسان خود باید مراقب اعمال خویش باشد و دیگر اینکه فرد باید از افراد نزدیک به خود جهت هدایت به سوی خویشتن داری استفاده کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رفتارهای انسانی در سه بعد خلاصه می‌شود، یکی اینکه در حال عبادت و طاعت است، دیگر رفتار به معصیت خدا ختم می‌شود و یا ما بین این دو مورد که که در جهت فعل مباح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن‌زاده عنوان کرد: در صورت طاعت بر حق باید به مواردی همچون رفتارهای قبل از انجام عمل واقف باشد و نیت را خالص کند، دوم در حین اعمال می‌باشد که باید غیر خدا را لحاظ نکند و سوم اینکه پس از اعمال مواظب باشد که با رفتار و بینش‌های موجود به تخریب ثواب نپردازد.

امام جمعه خیرآباد تأکید کرد: در انجام غیر صالح و گناه نیز سه حالت قبل، حین و بعد وجود دارد که فرد باید بکوشد قبل از ارتکاب گناه وارد آن نشود؛ چرا که لذت گناه سر انجام به پایان خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: بنابراین اگر وارد گناه نشوی و بر نفس خود غلبه کنی می‌توانی از آمرزش برخوردار شوی و در غیر این‌صورت به‌ذلت دچار خواهی شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن‌زاده در خطبه دوم نماز عبادی‌ـ سیاسی جمعه نیز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم‌(ع) گفت: امروز ولادت امامی است که مشهور به عبادت و کرامت الهی است، بنابراین می‌توان با تأسی از فرمایشات و رهنمودهای این امام همام به سعادت و خیر نزدیک شد.

وی با اشاره به مصادف شدن این روز با بیست و سومین سال ارتحال مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی (ره) اظهار داشت: این بزرگوار عالمی فقیه و از فرهنگ‌بانان بزرگ میراث اسلامی بوده که از مقام والای مرجعیت نیز برخوردار بوده است، بنابراین باید رحلت این مرد بزرگ را به جامعه اسلامی تسلیت گفت.

امام جمعه خیرآباد به نام‌گذاری روزهای دیگر سال اشاره کرد و گفت: مصادف شدن با شروع هفته ثبت احوال، میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و تشکیل نهضت سواد آموزی را باید به طلایه‌دراران این عرصه و مسیحیان عزیز تبریک و تهنیت عرض کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن‌زاده در ارتباط با تشکیل نهضت سوادآموزی خطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با درک عمیق نسبت به اهمیت سواد در جامعه در هفتم دی ماه 58 فرمان تشکیل نهضت سواد آموزی را صادر فرمودند.

وی افزود: با این فرمان جامعه در راستای زدودن بی‌سوادی گام برداشت و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که دیگر هیچ بی‌سوادی در جامعه وجود نداشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن‌زاده ادامه داد: با نزدیکی به حماسه عاشورایی 9 دی که با عنوان روز بصیرت نام‌گذاری شده است باید با تمهیدات لازم شرایط را برای یادآوری آن روز که منجر به مأیوس و ناامیدی دشمنان ایران اسلامی شد و قلب امام زمان (عج) و نایب برحقش حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را شاد ساخت گرامی بداریم.

وی گفت: در آن روز ملت ایران با حرکت عظیم و میلیونی خود و با به نمایش گذاشتن بصیرت، آگاهی ، وحدت و یک‌دلی فتنه‌های دشمنان انقلاب و ایران را با شکست مواجه ساختند و به جهانیان ثابت کردند هرگز حاضر به عقب نشینی از ارزش‌های دینی و انقلابی خود نیستند.

انتهای پیام/2462/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول