اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ریگان

تحرک بیداری اسلامی از دستاوردهای 9 دی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ریگان گفت: یکی از دستاوردهای حماسه 9 دی، آشکار شدن دشمنی غرب با نظام اسلامی و تحرک بیداری اسلامی منطقه است.

تحرک بیداری اسلامی از دستاوردهای 9 دی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، حجت‌الاسلام علی حیدری‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ریگان اظهار داشت: برگزاری همایش بزرگ وحدت شرق استان کرمان، اتحاد و همبستگی شیعه و سنی را در این شهرستان دو چندان کرد.

وی ادامه داد: همه ما باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و هرگز متفرق نشویم، چراکه دشمن درصدد آن است که در میان مسلمانان تفرقه بیندازد. 

امام جمعه ریگان با تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) گفت: امام کاظم (ع) فرمودند، «کسی که میانه‌روی و قناعت کند، نعمت بر او بماند و ‌تبذیر و اسراف نعمت را زایل می‌کند». 

حجت‌الاسلام حیدری‌نسب خاطرنشان کرد: ‌طی چند روز اخیر شاهد برکت و رحمت الهی بر این سرزمین کویری و خشک ‌بودیم، بارانی که از نیازهای‌ این شهرستان بود، خداوند متعال این سرزمین را سیراب کرد، بنابراین همه ما باید سجده شکر به جا آوریم و در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

وی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 58 عنوان کرد: به برکت این حرکت ‌با بینش‌ ‌امام راحل‌ و‌ پیگیری‌های صورت گرفته در جای جای کشور، اکنون درصد بی‌سوادی به حداقل رسیده‌ است و امیدواریم با تداوم این فعالیت‌ها، دیگر هیچ بی‌سوادی در کشور وجود نداشته باشد‌.

امام جمعه ریگان بیان داشت: کسانی که هنوز از نعمت سواد بی‌بهر‌ه‌اند با مراجعه به مراکز آموزشی از این نعمت بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام حیدری‌نسب به روز ایمنی در برابر زلزله اشاره کرد و ابراز داشت: مسئولان ما در زمینه عمرانی باید تلاش کنند، منازل مستحکمی ساخته شود تا در مقابل زلزله ایمن باشند.‌ 

وی به حماسه بزرگ 9 دی اشاره کرد و اذعان داشت: این حماسه بزرگ دستاوردهایی از جمله افزایش اقتدار نظام اسلامی،‌ کنار رفتن نقاب‌ها، افزایش مقبولیت مردمی نظام اسلامی، افزایش پیوند مردم و رهبری را در پی داشت.

امام جمعه ریگان یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردهای حماسه 9 دی، آشکار شدن دشمنی غرب با نظام اسلامی و پیوند فتنه با خارج و تحرک بیداری اسلامی منطقه بود.

حجت‌الاسلام حیدری‌نسب خاطرنشان کرد: از دیگر دستاوردهای حماسه 9 دی حفظ استقلال سیاسی بود؛ مهم‌ترین وجه اقتدار‌ حفظ استقلال سیاسی است و غرب تردیدی در اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی و تحول ساختاری که در روابط بین‌المللی ایجاد کرده، ندارد.

وی ادامه داد: بر این اساس، دشمن در‌ فتنه 88 و ‌9 دی که در راستای آزمایش مردم برای تداوم فتنه‌گری‌ها بود، در واقع استقلال ملت ایران را نشانه گرفت‌ که با قاطعیت و حضور آگاهانه مردم در صحنه دفع شد. 

امام جمعه ریگان در پایان متذکر شد: حماسه 9 دی نمایش بلوغ اجتماعی و سیاسی، شاخص مرز‌بندی بین جبهه حق و باطل و تجلی اقتدار ملی و سیاسی تمام‌ مردم ایران بود که با حضور گسترده خود در راهپیمایی عظیم 9 دی توطئه دشمنان را خنثی کرد و مدال قبولی و رضایت را چنین از نایب امام زمان (عج) به دست آورد که‌ «اگر صدها بار برای هوشیاری این ملت، سجده شکر به جا آورده شود، باز هم کم است».

انتهای پیام/ 80014/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول