اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

9 دی روز بصیرت ملت ایران بود/جنگ افروزی با تعالیم مسیح سازگار نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: 9 دی‌ماه روزی ماندگار در تاریخ انقلاب و نشان‌دهنده بصیرت بالای ملت ایران در خنثی کردن نقشه‌های دشمنان بود.

9 دی روز بصیرت ملت ایران بود/جنگ افروزی با تعالیم مسیح سازگار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و نیز سالروز ولادت امام کاظم(ع) ابراز کرد: در این زمینه دستگاه‌های رسمی تبلیغاتی مانند صدا و سیما باید از محضر مراجع تقلید کسب تکلیف کرده و وظیفه خود را بدانند تا اختلاف نظرها از میان برود.

وی در ادامه با بیان اینکه ائمه معصوم(ع) از جمله امام مجتبی(ع) انتظاراتی از شیعیان خود دارند افزود: خدا محوری، تقدم رضایت الهی بر رضایت مردم و توجه به علم و دانش از مسائلی هستند که مورد تاکید این امام همام قرار داشته است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: جامعه دینی نباید و نمی‌تواند نسبت به کسب علم و دانش بی‌تفاوت باشد و امروز هم کسب مقام شانزدهم علمی دنیا توسط دانشمندان شیعه ایرانی نتیجه گوش فرا دادن به نصایح و رهنمودهای اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با تاکید بر آینده‌نگری به عنوان یکی دیگر از موارد مورد تاکید امام حسن مجتبی(ع) گفت: شیعیان اهل سستی و تن‌پروری نبوده و هر روز به دستاوردهای جدید می‌اندیشند و در عین حال سلامت اعتقادی و اخلاقی خود را نیز حفظ می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه دوم نماز با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مرعشی نجفی بیان داشت: این عالم ربانی اقدامات فراوانی در راستای گسترش فرهنگ ناب اهل بیت(ع) انجام داد که یکی از آن‌ها تاسیس کتابخانه‌ای عظیم در قم است.

خطیب نماز جمعه قم 9 صفر سالروز شهادت عمار یاسر را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این صحابی بزرگوار 92 سال عمر پربرکت خود را در راه اعتلای اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) صرف کرد؛ او شخصی است که پیامبر اکرم(ص) او را نسبت به فتنه‌ای که پس از رحلتشان مسلمانان را گرفتار می‌کند آگاه کرد و به او فرمود پس از من مدار حق بر گرد علی می‌گردد زیرا علی با حق و حق با علی است.

وی در ادامه به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: اعضای این نهاد کارستان بزرگی کرده و گام‌های بلندی در راستای گسترش دانش برداشتند اما هنوز کارهای انجام نشده‌ای وجود دارد و لازم است همه مردم ایران به کاروان علم و دانش بپیوندند تا ایران اسلامی بتواند با اقتدار در جهان ظاهر شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) و تبریک این روز به همه موحدان جهان ابراز کرد: امروز ابرقدرت‌ها خود را پیرو حضرت عیسی(ع) می‌دانند اما باید از آن‌ها پرسید عملکردشان تا چه حد به اهداف مد نظر آن پیامبر الهی یعنی عدالت و توحید نزدیک است؛ زیرا جنگ‌طلبی‌ها و به راه انداختن درگیری‌های خانمان‌برانداز در سراسر جهان با تعالیم مسیح(ع) سازگار نیست.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور 9 و 19 دی ‌ماه را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: 9 دی روزی شاخص و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و روزی است که مردم ایران بصیرت بالای خود را به جهانیان نشان دادند و همه نقشه‌های طراحی شده توسط دشمنان را خنثی کردند.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم ایران در 9 دی ماه 88 نشان‌دهنده هوشیاری و درک لحظه‌ها توسط آن‌ها بود و دشمنان را متوجه ساخت که همه مسائل نظام اسلامی در دست مردم انقلابی ایران است و آن‌ها می‌دانند برخی حرکات از سوی بعضی افراد مورد طمع بیگانگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/78004/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول