اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

هنرمندان حزب‌الهی حماسه 9 دی را به تصویر بکشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: هنرمندان حزب‌الهی و بسیجی با ساخت آثار فاخر حماسه 9 دی را به تصویر بکشند.

هنرمندان حزب‌الهی حماسه 9 دی را به تصویر بکشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: دوم دی تا نهم دی هفته بصیرت نامگذاری شده که به سبب شکستن توطئه استکبار در فتنه 88 است.

وی افزود: در 22 خرداد سال 88 با فضاسازی استکبار، عده‌ای از اراذل و اوباش، ناصبی‌ها و بهاییان وابسته و بعضی از اعضای سفارت‌های بیگانه به خیابان آمدند و گستاخی را به حدی رساندند که تمام مقدسات را زیر سئوال بردند.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: در آن روز علم ابا عبدالله‌الحسین (ع) را به آتش کشیدند، بلندگوها را شکستند و غذاهای نذری را در خیابان پخش کردند.

وی تصریح کرد: سران فتنه این اراذل و اوباش را مردم ایران معرفی کردند و دشمن نیز به آنان آفرین گفت، غافل از اینکه مردم شهیدپرور ایران وقایع را نظاره می‌کنند و منتظر امر ولی فقیه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: مردم در روز 9 دی به خیابان آمده و کار نواصب و وابستگان را یکسره کردند چنانکه طبق اظهار مطلعان در تهران 4 میلیون نفر و در کشور بیش از 40 میلیون نفر به خیابان آمدند.

ایمانی ابراز داشت: این حماسه باعث شد که نقاب از چهره منافقان فرو افتد و پیوند آنها با سران استکبار روشن شود.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: حرکت حماسی مردم باعث شد که گروهی از جوانان انقلاب جشنواره فیلم عمار را راه‌اندازی کنند که در 250 نقطه برگزار می‌شود.

ایمانی در ادامه ابراز داشت: لازم است که هنرمندان انقلابی و مومن در عرصه تئاتر، فیلم‌های سینمایی و سایر رشته‌های بصری حضور داشته باشند تا دشمن مدعی نشود که هنرمندان با نظام نیستند.

ایمانی همچنین گفت: در این راستا استان ادب‌پرور و مهد فرهنگ و هنر فارس نیز باید آثاری فاخر را به نمایش بگذارد تا دنیا بداند انقلابی که بسیجیان سلحشور جبهه‌های جنگ را تربیت کرد، هنرمندان بسیجی متعهد را نیز پرورش داده است.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها، قسم دروغ و نگاه به نامحرم را جزو گناهان صغیره‌ای برشمرد که در صورت تکرار به کبیره بدل می‌شوند.

ایمانی همچنین با اشاره به اینکه شش درصد مردم فارس بی‌سواد هستند از مسئولان متولی امر آموزش و مردم خواست که برای رفع این معضل فرهنگی عزمی جزم داشته باشند.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به لزوم رعایت قانون در جامعه بیان کرد: از بدایع روزگار است که افرادی که برای ورود به یک خانه به دیگران تعارف کرده و وی را مقدم می‌شمارند در هنگام رانندگی نه تنها به یکدیگر تعارف نمی‌کنند که حتی حق تقدم دیگران را نیز محترم نمی‌شمارند.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول