اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان‌:

بی‌سوادی باید از طریق برون‌سپاری ریشه‌کن شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: برون‌سپاری سوادآموزی در موفقیت امر ریشه‌کنی بی‌سوادی مؤثر است.

بی‌سوادی باید از طریق برون‌سپاری ریشه‌کن شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت بحث سوادآموزی اظهار کرد: باید به فرمان امام راحل درباره سوادآموزی عمیق‌تر و دقیق‌تر نگاه کنیم و به فرموده ایشان همه باسواد‌ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی بپا خیزند و همه بی‌سوادها برای یادگیری حضور یابند.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی آزمون و خطاهای زیادی را تجربه کرده‌ایم اما اهمیت موضوع در انسداد ورودی بی‌سوادی است که آموزش و پرورش باید به صورت جدی کار کند.

نجار تصریح کرد: مدیران مدارس و به ویژه مسئولان مناطق روستایی می‌توانند نقش اساسی در این زمینه ایفا کرده و افراد بی‌سواد را معرفی کنند.

وی با اشاره به بعضی موارد دست و پا گیر در مسیر تحصیل افراد بیان کرد: اینکه فردی به خاطر ضعف در یک یا دو درس مجبور است دو سال در یک پایه تحصیلی بماند، نکته مثبتی نیست و باید اینگونه مسائل برطرف شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: اگر خواستار موفقیت در ریشه‌کنی بی‌سوادی هستیم، باید کار برون‌سپاری سوادآموزی را انجام دهیم و این امر به افراد تحصیل کرده بیکار سپرده شود.

نجار با اشاره به فرا رسیدن مهر ماه و بازگشایی مدارس گفت: باید در برنامه‌ریزی بازگشایی مدارس کار جدیدی صورت گیرد و معلمان و اولیای مدارس باید طی سال به مسئله نماز توجه ویژه داشته و از برگزاری مراسم غیرضروری پرهیز کنند.

حمیدرضا آرمان نیز با اشاره به پروژه مهر در استان اظهار ‌داشت: هدف از اجرای پروژه مهر ایجاد یک نوع تغییر در نگرش دانش‌آموزان است تا ساعات خوب و شادابی را در مدرسه‌ها گذرانده و اثرات مفیدی را طی سال در این محیط داشته باشد.

وی افزود: ستاد پروژه مهر استان کرمان در 15 خرداد ماه سال جاری تشکیل شد که خاتمه کار ستاد نیمه مهر ماه سال جاری است و این ستاد کار برنامه‌ریزی و هماهنگی همه فعالیت‌ها و تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس را انجام داده است.

آرمان تصریح کرد: پنج کمیته اعم از ساماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت و نظارت در ستاد پروژه مهر تشکیل شد که با حضور 11 عضو ستاد در استان وظیفه کمیته‌ها انجام و مشکل ساماندهی فضای مدارس نیز تا حد زیادی برطرف شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای ساعات آموزش مدرسه‌ها و همچنین آموزش ضمن خدمت معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی انجام شده و فضای فیزیکی مدرسه‌های استان آماده پذیرش دانش‌آموزان به ویژه پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی جدید هستند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول