اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

همه ظرفیت‌ها باید برای ریشه‌کنی بی‌سوادی بسیج شود

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: همه ظرفیت‌ها باید در خدمت ریشه‌کنی بیسوادی باشد و وجود حتی یک بی‌سواد هم شایسته نظام اسلامی نیست.

همه ظرفیت‌ها باید برای ریشه‌کنی بی‌سوادی بسیج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی پیش‌ازظهر ‌امروز در نشست شورای آموزش و پرورش  با بیان این مطلب اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان رکن محوری توسعه باید مورد حمایت همه‌جانبه باشد و دغدغه این مجموعه دغدغه همه است.

به گفته عزیزی مشکل آموزش و پرورش یعنی مشکل همه و توفیق آن نیز توفیق همه است بنابراین نگاه به این مجموعه باید فرابخشی و در اولویت همه امور باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه اقدامات باید مبتنی بر یک نگاه برنامه‌محور و دارای چشم‌انداز باشد، خاطرنشان کرد: در بخش نیازهای آموزشی باید در افق برنامه، همه نیازهای آموزش و پرورش به دقت احصاء و عملیاتی شود.

عزیزی در این نشست با بیان اینکه برابر گزارش منتشره مبنی بر وجود فقط 568 نمازخانه در مدارس که 117مورد آن در دولت‌های نهم و دهم احداث شده است که شایسته نظام آموزشی استان نیست، خاطرنشان کرد: این آمار بیانگر کمبود دو هزار و 100نمازخانه است که ظرف دو سال باید 450 نمازخانه با اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال به عنوان مصوبه جلسه مورد اهتمام جدی باشد.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به گزارش معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مبنی بر وجود بیش از 60 هزار بی‌سواد در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تکلیف برنامه پنجم توسعه محو بی‌سوادی و رساندن عدد آن به صفر است که در جمعیت هدف (49-10سال) باید محقق شود.

عزیزی ادامه داد: در این راستا برابر پیشنهادات مطرح شده تمدید طرح ارزیابی عملکرد مدیران در جشنواره شهید رجایی براساس شاخص مشارکت در امر سوادآموزی را داریم که با افزایش امتیاز مثبت و منفی 20 مدنظر خواهد بود.

وی اضافه کرد: مشارکت جدی دهیاران، شوراها، فرمانداران، بخشداران در این طرح الزامیست و همه ظرفیت‌ها موجود باید بسیج شود تا این معضل به طور مبنایی برطرف شود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: علاوه بر این باید زمینه‌ای فراهم شود که حرکت به سمت سوادآموزی با امتیازاتی همراه باشد و بی توجهی به این مهم  نیز جنبه بازدارندگی به خود بگیرد. 

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول