اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرکرد:

شهرداری شهرکرد ملزم به کاهش نرخ بیسوادی شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرکرد از تصویب طرح الزام شهرداری به حمایت، همکاری و مشارکت در برنامه‌های سوادآموزی خبر داد.

شهرداری شهرکرد ملزم به کاهش نرخ بیسوادی شد

پریچهر سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: طرح الزام شهرداری به حمایت، همکاری و مشارکت در برنامه‌های سوادآموزی مشتمل بر شش ماده و دو تبصره به تصویب رسید.

وی افزود: به موجب این مصوبه شهرداری موظف است که با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط و مشارکت‌های مردمی در راستای کاهش نرخ بی‌سوادی اقدامات حمایتی را اعمال کند.

سلطانی با اشاره به زمینه‌های همکاری شهرداری شهرکرد در اجرای این طرح، گفت: همکاری برای شناسایی بی‌سوادان و کم سوادان بر حسب مقاطع سنی و جنسی و پالایش و به روزرسانی اطلاعات، همکاری و مساعدت در تأمین و تخصیص فضای فیزیکی مناسب برای تشکیل کلاس‎‌های نهضت سوادآموزی از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: انجام اقدامات تشویقی برای توسعه سوادآموزی و ارائه تسهیلات تشویقی از طریق بخشودگی عوارض و بهای خدمات شهری به سوادآموزان بر اساس صدور گواهی از سوی نهضت سوادآموزی تا سقف 30 درصد کل عوارض و بهای خدمات مترتبه از دیگر الزامات شهرداری شهرکرد در اجرای این طرح به شمار می‎رود.

وی اضافه کرد: التزام تمام پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری برای شناسایی کارگران بی‌سواد و ارائه خدمات سوادآموزی به آنان و اعمال امتیازات تشویقی به پیمانکاران فعال در این امر نیز در این طرح دیده شده است.

سلطانی با اشاره به ماده یکم این مصوبه، گفت: با عنایت به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در هفتم دیماه 58 مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در راستای رفع معضل بیسوادی و با استناد به بند سوم قانون اساسی و موارد مرتبط در سند چشم‌انداز کشور و همچنین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تحقق پوشش باسوادی در 595 جلسه به تاریخ 14 بهمن 85 شهرداری موظف به مشارکت برای کاهش نرخ بیسوادی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه با تأکید بر اهمیت و ضرورت سواد‌آموزی از منظر دین مبین اسلام، اظهار داشت‌: رسانه‌های دیداری و شنیداری می‌توانند نقش بسزایی در محو بی‌سوادی در سراسر کشور ایفا کنند.

وی سواد را نخستین مرحله در راه کسب دانش و آگاهی دانست و افزود: در همه ملت‌های دنیا بحث علم، دانش و سوادآموزی مهم تلقی می‌شود چرا که دانش و آگاهی مقدمه زدودن معضلات اجتماعی‌، سیاسی، اقتصادی و همچنین حل مشکلات جهانی است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول