اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

نبود الزامات قانونی برای شرکت در طرح بیسوادی یک معضل است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: پراکندگی شدید بیسوادان و مشکلات پوشش تحصیلی و نبود الزامات قانونی برای شرکت در طرح بیسوادی از معضلات طرح سوادآموزی است که نیازمند اتخاذ راهکاهای ویژه است.

نبود الزامات قانونی برای شرکت در طرح بیسوادی یک معضل است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: از مجموع 60 هزار و 629 بیسواد زیر 50 سال، 10هزار و 36 نفر آن مرد و مابقی زن هستند.

وی افزود: سال گذشته 12هزار و 228 بیسواد مطلق تحت پوشش آموزش‌های مقدماتی و 9 هزار و 944 نفر نیز در آموزش‌های تکمیلی شرکت کردند که از مجموع 22 هزار و 172 نفر تحت پوشش، 16هزار و 616 نفر در آزمون شرکت و موفق به دریافت گواهینامه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه بیشترین جمعیت بیسواد در گروه سنی 40-49 قرار دارد به اجرای طرح برون‌سپاری (آموزش فرد به فرد) که با مشارکت داوطلبان آزاد برگزار می‌شود اشاره و بیان داشت: در این طرح در سال 90 از مجموع هفت هزار و 30 نفر در دو بخش مقدماتی و تکمیلی، پنج هزار و 287 نفر موفق به قبولی و اخذ گواهینامه شدند.

آخوندی اعتبار هزینه شده در طرح برون‌سپاری را 17میلیارد ریال عنوان کرد که در بخش مقدماتی به ازای هر مربی  سه میلیون و 600 و در بخش تکمیلی دو میلیون و 600 هزار ریال پرداخت شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پراکندگی شدید بیسوادان و مشکلات پوشش تحصیلی و نبود الزامات قانونی برای شرکت در طرح بیسوادی از معضلات طرح سوادآموزی است که نیازمند اتخاذ راهکارهای ویژه است.

آخوندی در پایان افزود: در بحث نمازخانه مدارس نیز از سال 84 تاکنون 117مورد برابر نقشه استاندارد احداث شده است و هم‌اکنون سرجمع سرانه فضاهای نمازخانه مدارس 42 مترمربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه هم‌اکنون 271 پروژه در قالب یک‌هزار و 90 کلاس با زیربنای 249 هزار مترمربع در دست احداث است، گفت: با توجه به استقرار نظام جدید آموزشی 114 پروژه از این مجموع، به مقطع ابتدایی اختصاص دارد.

رضا مدرس افزود: این تعداد پروژه از متوسط 58 درصدی پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند و مدت زمان متوسط اجرا نیز هشت ماه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود برای دهه فجر امسال 61 پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به ضرورت توجه جدی به امر تجهیزات مدارس خاطرنشان کرد: علی‌رغم توجه حداکثری به تامین تجهیزات مدارس، حدود شش هزار دستگاه کولر گازی نیازمند است که در صورت تحقق کلیه نیاز مدارس استان به این مهم برطرف می‌شود.

مدرس همچنین گفت: 54 سالن ورزشی نیز در دست احداث است که بیانگر توجه جدی به امر ورزش در مدارس استان است.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول