اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ورامین:

ستاد مسکن مهر برای افزایش قیمت تصمیم‌گیری می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ورامین در ارتباط با افزایش قیمت مسکن مهر گفت: پیمانکاران در ارتباط با افزایش قیمت درخواست خود را به ستاد مسکن مهر داده و پس از تحلیل قیمت این ستاد برای افزایش قیمت تصمیم‌گیری می‌کند.

ستاد مسکن مهر برای افزایش قیمت تصمیم‌گیری می‌کند

محسن منصوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با قیمت واحدهای خودمالکی مسکن مهر اظهار داشت: به‌زودی نشستی با موضوع افزایش قیمت مسکن در محل فرمانداری تشکیل و حتماً به مسائل مطرح شده در این ارتباط پرداخته می‌شود.

فرماندار شهرستان ورامین افزود: با هماهنگی‌هایی که دولت انجام داده است، برخی از پیمانکاران با لحاظ شرایطی امکان افزایش چند درصد قیمت مسکن را به دلیل سیر صعودی قیمت مصالح ساختمانی دارند، اما این رقم را ستاد مسکن مهر تعیین کرده و اگر قرار باشد ملکی افزایش قیمت پیدا کند، باید این ستاد تأیید کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین عنوان کرد: یعنی فرد سازنده و پیمانکار باید درخواستشان را برای افزایش قیمت به فرمانداری تحویل دهند تا موضوع در ستاد مسکن مهر مطرح شود و هزینه تجزیه و تحلیل شود، تا این ستاد مصوب کند، اما این اتفاق درباره برخی از پروژه‌ها نیفتاده که در این باره ما نیز وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر افزایش قیمت‌ها منطقی و در حد نرخی باشد که دولت اعلام کرده است، مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما اگر افزایش بی‌رویه، نابه‌سامان و خلاف عرف جاری کشور صورت بگیرد، حتما برخورد می‌شود.

منصوری بیان داشت: درصورت مشاهده هرگونه تخلف، ادامه کار به سازندگان این‌گونه پروژه‌ها داده نمی‌شود و مردم مطمئن باشند که نخواهیم گذاشت متضرر شوند.

فرماندار شهرستان ورامین اضافه کرد: قیمت مسکن مهر مسئله‌ای مجزاست که به‌طور جداگانه در هر یک از شهرستان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و اداره مسکن و شهرسازی به عنوان عامل این حوزه، اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات به عنوان مرجع کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، بر این مسئله ناظر هستند و اجازه تخلف به کسی داده نمی‌شود.

وی گفت: اگر پیمانکاری تخلف داشته باشد و ستاد مسکن مهر تشخیص بدهد که این پیمانکار نباید به‌ کار ادامه دهد، به سازمان‌های مربوطه برای جلوگیری از روند کار دستور داده می‌شود.

این گزارش حاکی است، با توجه به این گفته‌ها از یک‌سو باید حق را به مالک داد، زیرا با این نرخ سرسام آور و افزایش بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی ناچار است که قیمت‌ها را آن هم به شرط منطقی بودن بالا ببرد.

از سوی دیگر باید به فکر متقاضیان بود که شاید هیچ وقت هنگام ثبت‌نام فکر نمی‌کردند بهای خانه‌دار شدن آنان به پرداخت هزینه مضاعف و پیش‌بینی نشده منجر می‌شود.

در هر صورت این نوسانات اقتصادی است که به بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف دامن زده است.

انتهای پیام/2462/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول