اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت دو سال

مسکن مهر مینودشت همچنان آماده نیست

خبرگزاری فارس: اجرای پروژه مسکن مهر شهرستان مینودشت از خرداد سال 1389 آغاز شد که هم‌اکنون با گذشت دو سال هنوز به متقاضیان آن واگذار نشده است.

مسکن مهر مینودشت همچنان آماده نیست

یکی از متقاضیان مسکن مهر مینودشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: بر اساس مدت معین شده در قرارداد  باید در طی مدت 18 ماه کاری خانه‌ها را به ما تحویل می‌دادند که این زمان به 36 ماه به طول انجامید.

مرتضی ممشلی ادامه داد: از آنجایی که اکثر متقاضیان از اقشار کم‌درآمد هستند در طول این مدت هزینه‌های زیادی را همچون اجاره بهاء متحمل شده‌اند و در این مدت نیز از ما تقاضای پول مازاد برای ادامه ساخت و سازها کردند که مسئولان پروژه علت این کار را گرانی‌های اخیر اعلام کردند.

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر در این باره گفت: موضوع دیگر بحث وام‌هایی است که گرفته شده و به آنها سود مشارکت تعلق می‌گیرد که مشکل ما را در بازپرداخت دو چندان می‌کند.

احسان مصطفی‌لو گفت: تمامی این مسائل و مشکلات را به جان خریدیم تا روزی خانه‌دار شویم و شب چشمانمان را در خانه خودمان با آرامش ببندیم و استراحت کنیم اما تا به حال هنوز خانه‌ای به ما تحویل داده نشده است.

این شهروند مینودشتی افزود: ما از تمامی مسئولان مربوطه از جمله فرمانداری شهرستان، اداره تعاون و... تقاضای پیگیری این موضوع را خواستاریم تا ما از این بلاتکلیفی خارج شویم.

مدیر عامل تعاونی مسکن مهر مینودشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: بخش زیادی از اعتراضات و شکایت‌های مردمی به حق است چون به تناسب وعده‌ای که پیمانکار داده بود و ما اعلام کردیم در زمان واگذاری تاخیر به وجود آمده است.

محمد قزلسفلو دلیل این تاخیر از سوی پیمانکاران را بالا رفتن بیش از حد قیمت مصالح مورد نیاز اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغ قرارداد که بین 25 میلیون تومان تا 27 میلیون تومان برای هر واحد در نظر گرفته شده بود، جوابگوی هزینه‌های مربوطه در حال حاضر نیست.

وی در خصوص اقدامات انجام شده تصریح کرد: برای بررسی این موضوع جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی و اداره کل تعاون استان و نماینده فرمانداری مینودشت برگزار شد و مقرر شد که بخشی از مابه‌التفاوت در قبال اضافه‌کاری به متقاضیان مساعدت بشود.

مدیر عامل تعاونی مسکن مهر مینودشت اعلام کرد: علت عمده تاخیر به وجود آمده عدم توانمندی یکی از پیمانکاران در اجرای پروژه است.

قزلسفلو در خصوص زمان واگذاری پروژه گفت: نوع قرارداد ما از نوع کلید تحویل است که در طی مدت زمان 18 ماه کاری قرار بود که پروژه تحویل داده شود که در طی مشکلات یاد شده به تاخیر افتاد.

طبق اعلام پیمانکاران تا بهمن ماه امسال تعدادی از این واحدهای تحویل متقاضیان می‌شود اما با شناختی که از پیمانکاران داریم پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده به طول بیانجامد.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول