اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات نیروی انتظامی سیستان‌وبلوچستان:

رسانه‌ها عامل ایجاد انگیزه در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تعامل رسانه‌ها و نیروی انتظامی سبب ایجاد انگیزه و نشاط در جامعه می‌شود.

رسانه‌ها عامل ایجاد انگیزه در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی ایزدی صبح امروز در دیدار با سرپرست خبرگزاری فارس در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ضرورت امروز جامعه در ایجاد نظم، آرامش و امنیت تعامل همه دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌ها با یکدیگر است و جزیره‌ای عمل کردن آسیب‌های جدی به ساختار نظم در جامعه وارد می‌کند.

وی تجمع اندیشه‌ها در اتاق‌های فکر را عامل شتاب در روند اهداف کاربردی نیروی انتظامی دانست و افزود: نتیجه مطلوب از عملکرد نیروی انتظامی زمانی حاصل می‌شود که رسانه‌ها در تعامل با دستگاه‌ها به ویژه انتظامی، اطلاع رسانی شفاف و بدون ابهام داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان به دلیل دوری از مرکز از بسیاری امکانات رفاهی اقتصادی از جمله کارخانجات تولیدی، امکانات رفاهی، بهداشتی درمانی، حمل و نقل و ترانزیتی و... محروم مانده که تبعات این امر را می‌توان در برخی از مباحث اجتماعی و فرهنگی مشاهده کرد.

ایزدی بیان کرد: رسانه‌ها، صدا و بلندگوی مردم هستند زیرا آگاهی و اطلاع رسانی حق مردم است و رسانه‌ها در برقراری آرامش و امنیت با اطلاع رسانی شفاف نقش کلیدی دارند.

وی اقتدار کنونی در جامعه را از طریق اقتدار نرم امکان‌پذیر دانست و گفت: این دو عنصر در کنار هم جامعه ایده‌آل و آرمانی را رقم می‌زند و در آن صورت است که هر شخص با احساس مسئولیت و وجدان آگاه و بیدار بتواند تهدیدها را در جامعه به فرصت تبدیل کند.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به همسایگی با بیابانی‌ترین نقاط دو کشور پاکستان و افغانستان در مرزهای شرقی کشور خاطرنشان کرد: این امر سبب لانه کردن شرارت‌ها در اطراف مرز ایران شده که باید با بهره‌گیری از فرصت‌ها، این نقمت را به نعمت تبدیل کنیم.

ایزدی از اعلام آمادگی پلیس برای تعامل دوسویه با رسانه‌ها در همه ابعاد و زمینه‌ها سخن گفت و افزود: برخی از رسانه‌های غیر متعهد با برجسته کردن جنبه‌های منفی هر موضوع چهره منفی از استان در افکار عمومی معرفی کرده‌اند در حالی که سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های غنی سرشار برخوردار است که در همایش ملی شهری مرزی تحقیقات، پژوهش‌ها و مزیت‌های استان مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت و دستاوردهای علمی استان، بازدیدکنندگان را شگفت‌‌زده کرد.

انتهای پیام/75003/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول