اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پرسش و پاسخ دانشجویان با رئیس کمیسیون شوراها: ـ 2

خجسته: به رئیس‌ جمهور گفتم چرا نامه محرمانه قوه قضاییه را رسانه‌ای کردید

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: به رئیس جمهور گفتم چرا نامه محرمانه قوه قضائیه را به رسانه بیگانه دادید و خوراک ضد انقلاب کردید، و چرا باید کاری کنیم که محور بحث رسانه‌های ضد انقلاب اختلاف قوای سه‌گانه ایران باشد.

خجسته: به رئیس‌ جمهور گفتم چرا نامه محرمانه قوه قضاییه را رسانه‌ای کردید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان در ادامه سخنان امیر خجسته در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی، بوعلی و سایر دانشگاه‌های همدان، دانشجویی از وی در زمینه ادعایش مبنی بر ایجاد طوفان کاری در استان همدان سئوال کرد که خجسته در پاسخ اظهار داشت: اعتقاد من این است که در استان با همت مدیران باید طوفان کاری ایجاد کنیم و در این راستا نیز اولین طوفان کاری ما زمین‌گیر کردن جریان انحرافی و فتنه در استان همدان بود، چون اجازه نمی‌دهیم در استان رکود باشد و حرمت‌ها شکسته شود.

وی با اشاره به جریان انتخاب استاندار برای همدان نیز گفت: در ابتدا نیروی ارزشی بومی معرفی کردیم، تخریبش کردند دومین نیروی بومی را معرفی کردیم، زمینش زدند و این روند ادامه داشت و هر سه گزینه معرفی شده را تخریب کردند و ما هم تأکید کردیم فقط استانداری بیاید که در جریان فتنه و انحرافی نباشد و کاری باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به پروژه آب شرب همدان از سد تالوار و با بیان اینکه این پروژه مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سال 83 به همدان بود اما مسکوت ماند و تنها 21 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم پیگیری درست 20 میلیون مترمکعب آب این سد به بیجار رفت و از همدان خارج شد و ما نیز از وزیر پیگیر شدیم و در حال حاضر 150 میلیارد بر این پروژه تخصیص داده شده و شتاب گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس نامدیریتی‌ها 70 درصد کارخانجات همدان نابود شده است، گفت: هر مانع و ایجادکننده مانعی را از مسیر توسعه استان برمی‌داریم.

 

* به رئیس‌جمهور گفتم چرا نامه محرمانه قوه قضاییه را به رسانه بیگانه دادید

دانشجوی دیگری نیز ضمن یادآور شدن تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رهبر انقلاب سخن غیرعلنی ندارند، گفت: این خوب است که سخن رهبری گفتمان مجلسیان شود اما هزینه کردن از رهبر و اینکه ایشان در جلسه خصوصی مطلبی را به کسی گفته درست نیست، بلکه مجلسیان باید در عمل تأکیدات مقام معظم رهبری را پیاده کنند اما شما طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا کردید و پای امضا بودید چه توضیحی دارید؟

خجسته در پاسخ به وی با بیان اینکه رهبری فرمودند هر اختلافی خیانت است اما نگفته‌اند که هر سئوالی خیانت است، تصریح کرد: چرا مباحث را تعمیم می‌دهید، مگر گفته رهبری این بود، نباید اگر کسی سئوال کرد بگویید خیانت؛ چون اینگونه فضا را مسموم می‌کنید و از این اختلاف‌ها دشمن سوءاستفاده می‌کند.

وی با بیان این که به رئیس جمهور گفتم چرا نامه محرمانه قوه قضائیه را به رسانه بیگانه دادید و خوراک ضد انقلاب کردید، و چرا باید کاری کنیم که محور بحث رسانه‌های ضد انقلاب اختلاف قوای سه‌گانه ایران باشد، گفت: به دکتر احمدی‌نژاد گفتم اگر حق با شماست بیا مانند امیرالمومنین(ع) عمل کن چون حضرت فرمودند «حق با من بود اما به دلیل مصلحت اسلام و مسلمین صبر کردم» که احمدی‌نژاد گفت: این حرف به عنوان نصیحت است؟ گفتم هرطور می‌خواهی حساب کن.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: به رئیس جمهور گفتم چند مدتی سکوت کن اما به رهبر بگو، که وی در پاسخ گفت این نصیحت روی چشمانم.

وی گفت: به رئیس جمهور گفتم در همه جا بحث است که درگیری‌ات با قوه قضائیه برای تسویه حساب با رهبری است این درست است؟ اما دکتر احمدی‌نژاد گفت درست نیست و من نیز به وی گفتم پس چرا باید رادیو بیگانه این بحث را مطرح کند.

خجسته در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسئول و نماینده‌ای که ریگی به کفش نداشته باشد در جمع حاضر می‌شود، گفت: من به هیچ جریان سیاسی وابسته نیستم و مسائل خودخواهی و تحجر و انحصار را قبول ندارم و با این‌ها می‌جنگم چون با گروه و جناح بالا نرفته‌ام اما افرادی هستند که با گروه و جناح‌بازی بالا آمده‌اند که به موقع نامشان را خواهم گفت.

وی یادآور شد: من در همه دوران معتقد به جوانگرایی بوده‌ام چون معتقدم کادر جوان موجب پیشرفت اهداف می‌شود و در این راستا گفته‌ام مدیری که از انتقاد دوری کند، رشد نخواهد کرد.

 

* ریشه گرانی در سرمایه‌داری نیست بلکه در مدیریت‌هاست

دانشجوی دیگری نیز از خجسته پرسید: چرا عضو فراکسیون رهروان شدید و با این وصف که این فراکسیون از آقای قالیباف حمایت می‌کند نام شما نیز در حمایت از وی آورده خواهد شد.

خجسته در پاسخ گفت: من چیزی را که مطمئن باشم درست است قبول می‌کنم و به بیشتر و بالاتر از این فراکسیون‌ها فکر می‌کنم و آقای ابوترابی نیز در این فراکسیون عضو است.

این دانشجو در پاسخ به خجسته بیان داشت: مگر آقای ابوترابی الگو است، که خجسته پاسخ داد: بله این فرد حب و بغض جناحی ندارد و نامش در همه جا نیز هست اما در ارتباط با حمایت از یک فرد خاص ما منتظر هستیم ببینیم نظر اصلی در انتخابات بر چه کسی است.

دانشجوی دیگری نیز در این جلسه ضمن نقد بر وضعیت درسی علوم انسانی و بهره‌گیری از الگوهای غربی و اقتصادی در دروس علوم انسانی گفت: ریشه گرانی، وضعیت بازار و ... در کجاست؟

نماینده مردم همدان در پاسخ به وی اظهار داشت: ریشه گرانی در سرمایه‌داری نیست بلکه در مدیریت‌هاست چون اگر 27 دستگاه نظارتی کشور وظیفه خود را به خوبی انجام داده بودند و به موقع وارد عمل می‌شدند، اینگونه نمی‌شد، ما تجربه داریم در هشت سال زمان جنگ و تحریم وضعیت بازار باز هم متعادل‌تر از این بود پس شدنی است.

دانشجوی دیگری با نقد بر اینکه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ارزششان بر ارائه مقالات به زبان انگلیسی است و با بیان اینکه مقاله ISI شکل کراواتی استعمار استالینی است که علم را به راحتی در اختیار بیگانه قرار می‌دهد، خواستار توجه مجلس بر اسلامی کردن دروس شد و گفت: در حال حاضر در ارتباط با حضور افراد ارزشی در دانشگاه‌ها نیز به شدت مشکل داریم و برخی رؤسای دانشگاه‌ها با دانشجویان حزب‌اللهی نیز مشکل دارند.

خجسته ضمن تایید این مطلب بر لزوم اسلامی شدن دروس دانشگاهی صحه گذاشت و افزود: البته موضوع عدم صلاحیت برخی رؤسای دانشگاه‌ها نیز توسط دستگاه‌های ذیربط باید به اثبات برسد.

 

* سود عده‌ای بر اختلاف بین نمایندگان استان است

در ادامه این سخنان، دانشجویی خطاب به خجسته با بیان اینکه شما همواره از اتحاد بین نمایندگان صحبت می‌کند اما در طول صحبت‌های خود نامی از نماینده دیگر همدان نیاوردید، اضافه کرد: تعامل شما با ایشان چطور است، که خجسته در پاسخ به وی بر اتحاد و همدلی بین نمایندگان استان تأکید کرد و افزود: آقای کارخانه‌ای پیشکسوت ماست و از تجربیات ایشان نیز بهره‌مند می‌شویم، اما باید بدانید سود عده‌ای بر اختلاف بین نمایندگان استان است که ما اجازه به آنها نمی‌دهیم و با کسی در استان اختلاف نداریم.

وی در پاسخ به پرسش دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه آیا پروژه منطقه اقتصادی جهان آباد عملی است، گفت: بله، این پروژه بر اساس زمان‌بندی پیش خواهد رفت و بر اساس تحقق آن 30 هزار شغل در استان ایجاد می‌شود که در این راستا نیز جذب سرمایه‌گذار کرده‌ایم و موانع جذب سرمایه‌گذار را نیز از سر راه برخواهیم داشت.

 

* برای کادر‌سازی مدیریتی استان کاری نکردیم

خجسته در ادامه در پاسخ به دانشجوی دیگری که از وضعیت کادر مدیریتی در استان سؤال کرده بود، با تأکید بر لزوم تعامل بین مسئولان گفت: برای کادر‌سازی مدیریتی استان کار اساسی انجام نداده‌ایم و در استان برای انتخاب نیروهای بومی مانع ایجاد می‌شود، و سه ماه است برای آب منطقه‌ای و دو ماه است برای بانک ملی همدان گزینه مناسب نتوانسته‌ایم پیدا کنیم، چون هرکس معرفی می‌شود علیه آنها جوسازی می‌کنند در حالی که در دیگر استان‌ها نظیر اصفهان اینگونه نیست.

وی در پایان سخنانش در ارتباط با وضعیت اقتصادی و نامدیریتی‌هایی که به این موضوع دامن می‌زند نیز گفت: در نشستی که با وزیر بهداشت داشتم وی عنوان کرد ارز مرجع برای واردات دارو به ما نمی‌دهند در حالی که به جای دارو 200 هزار ماشین لوکس بالای یک میلیارد با ارز مرجع وارد کشور می‌کنند یا کامیون‌های لوازم آرایشی وارد می‌شود، آیا واقعا در این وضعیت لوازم آرایشی و ماشین لوکس نیاز بازار است.

انتهای پیام/89004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول