اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان تهران

پژوهشگران برتر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته پژوهش، پژوهشگران برتر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه استان تهران با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

پژوهشگران برتر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید احسان قاضی زاده هاشمی در مراسم پژوهشگران برتر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه استان تهران از رونمایی 46 کتاب در حوزه هویت‌بخشی تهران خبر داد و گفت: این کتب نتیجه دو سال و نیم کار مطالعاتی و تحقیقاتی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: این کار مطالعاتی و پژوهشی تحقیقاتی با همکاری استانداری تهران، دانشگاه تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این کار مطالعاتی عناصر خاص شهر تهران بررسی شده است، اظهار داشت: این کار مطالعاتی دو سال و نیم طول کشیده است که در آن، هویت فرهنگی تهران بررسی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران تصریح کرد: امروزه شاهد نابودشدن هویت فرهنگی زیر پوست معماری نوین که در حال گسترش است، هستیم که در این مطالعات نقدی بر این موضوع شده است.

به گفته وی این مطالعات می‌تواند مبنایی برای سیاست‌گذاری‌های هویت‌بخشی به تهران باشد که در آن موضوعاتی چون، شهرنشینی و مهاجرت به شهرستان‌های استان تهران بررسی شده است.

در ادامه از حسن بشیر، سید رضا عاملی و سید حسن حسینی به عنوان پژوهشگران برتر سال 90 از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

همچنین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون استاندار تهران و همچنین فرماندار تهران و نیز جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی، از کتابخانه جامع استاد شهید مطهری در فضای مجازی رونمایی شد.

در ادامه این مراسم از آثار پژوهشی برتر سال جاری شامل پژوهش 43 جلدی با عنوان مطالعه عناصر هویت بخش استان تهران و طراحی مدل برای نهادهای اجتماعی استان، تهران از نگاه اسلام، تحلیل گفتمان رسانه‌های بیگانه، مجموعه کتاب‌های رهنامه مدیریت فرهنگی که از سوی اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگران استان تهران انجام شده است، رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی با خبرنگاران، با تأکید بر اینکه باید در پژوهش جرات و جسارت کافی وجود داشته باشد، گفت: امر پژوهش و تحقیقات ضرورت و نیاز جامعه است.

وی پژوهش وتحقیقات را ضرورت و نیاز جامعه عنوان کرد و افزود: این ضرورت برای کشورهایی که در پی خودکفایی و استقلال اند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حسینی با اشاره به جایگاه مهم پژوهش و علم در آموزه‌های اسلامی اظهار کرد:در قرآن بالغ بر 300 آیه در زمینه تفکر، تعقل و علم وجود دارد که همین آیات و آموزه‌ها موجب تاثیرگذاری و رشد مسلمانان در عرصه‌های علمی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تقویت روحیه پژوهش جمعی میان پژوهشگران می تواند به دستاوردهای بیشتر در حوزه‌های مختلف منجر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برای کاربردی‌تر شدن تحقیقات دانشگاهی؛ پایان نامه‌های دانشجویان متناسب با نیازهای سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید تهیه شود.

وی افزود: برای تحقق پیشرفت علم و دانش باید به تحقیق متوسل شد و لازم است تا تعامل و رابطه دو سویه میان پژوهشگران و دانشجویان با استادان و مدیران ایجاد شود.

انتهای پیام/2462/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول