اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از سفر معاون وزیر ارشاد به یاسوج

رسانه نباید با داد و جنجال حرفش را بزند

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: رسانه‌ها ابزارهای قوی در اختیار دارند و نباید با داد و جنجال حرف خود را بزنند زیرا حرف درشت برخورد درشت را در پی دارد.

رسانه نباید با داد و جنجال حرفش را بزند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سفر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کهگیلویه و بویراحمد و دیدار صمیمی وی با اهالی خبر و رسانه در این استان انجام شد.

در همه این دیدارها و نشست‌ها مطالب و نکات مهمی رد و بدل می‌شوند که اگر چه در متن نیستند ولی شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

*معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در این دیدار خود را یک خبرنگار خواند و گفت: نشریه‌ام هر هفته منتشر می‌شود و از نزدیک با مشکلات روزنامه‌نگاران آشنا هستم.

*وی که گلایه‌های یک روزنامه‌نگار را در مورد درآمد پایین کارش می‌شنید، در پاسخ گفت: برخی مشکلات هستند ولی من دیگر خودم از جنس شما هستم و همه این ترفندها را بلدم، گاهی برخی از ماها با سیاست "بنال و بمان" عرصه رسانه مدیریت می‌کنیم.

* یکی از مدیران مسئول نشریات در کهگیلویه و بویراحمد گفت: من نام نشریه‌ام را قبل از دوران اصلاحات انتخاب کردم ولی همواره با این انگ که نام این نشریه اصلاحاتی است، از خیلی مزایا و همکاری‌ها محروم شدم در حالی که واقعیت این نیست.

*محمدزاده، نیز به شوخی گفت: مشکل شما را من هم دارم چون من هم نام نشریه‌ام "گفتار سبز" را قبل از اصلاحات و مطرح شدن بحث سبز و اصلاحات انتخاب کردم.

*معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش دوستانه به اهالی قلم در این استان گفت: خدایی در خلوت خود فکر کنید که آیا اگر امروز نشریه‌اتان چاپ نشد کسی نگران است و سراغتان را می‌گیرند یا بود و نبود آن به حال مردم و جامعه تفاوتی ندارد.

*محمدزاده گفت: در وظایف اداری‌م هیچ‌گاه علاقه ندارم با دستور از مقامات بالاتر کارم را انجام دهم و ناز کنم، آقای وزیر، رئیس بنده هستند و اکنون که در یاسوج هستم اگر اراده کند من را عزل می کند ولی من همواره در اعطای مجوز اجازه ندادم، کار به دستور وزیر یا مقامات مافوق بکشد.

 

*وی ابراز داشت: آنچه که به عنوان یک مطبوعه می‌تواند به اعتلای یک کشور کمک کند، نشریه‌ای است که با رعایت قانون 50 درصد حجم خود را تولید محتوا کند و گر نه مطبوعاتی که آگهی‌نامه شدند هیچ کمکی به اعتلای یک کشور، استان و حتی یک روستا هم نمی کند.

*این مسئول ارشد دستگاه فرهنگ خود را یک "لر" خواند و گفت: نجابت سرمایه قوم لر است که نباید به هیچ قیمتی آن را از دست دهیم زیرا نه با پول به دست می‌آید نه با بخش‌نامه و دستور.

 

* به واژه‌های چپ و راست اعتقادی ندارم/ مهم پذیرفتن اصول نظام و اسلام و رهبری است

*وی این را هم گفت: شما رسانه‌ها شفاف‌سازی کنید که این حجم عظیم تولید اس.ام.اس و طنزهایی که علیه قوم نجیب لر تولید می‌شود با چه هدفی است و حداقل

آگاهی‌سازی کنید که به دست خود لرها این پیامک‌ها رد و بدل نشود.

 

*معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، اسامی چپ و راست، اصول‌گرا و اصلاح‌طلب را نام‌هایی برای یک دوران خاص نامید و ابراز داشت: اگر فردا برای این کشور یک گرفتاری پیش بیاید همین استان‌هایی که امروز نام ان‌ها را با بقیه استان‌ها اشتباه می‌گیرند در صف مقدم هستند و آنجا جایی است که با اصول‌گرا بودن یا اصلاح‌طلب بودن افراد کاری نیست.

 

* وی عنوان کرد: در دوران مسئولیتم هر نشریه‌ای که منتشر شده را یارانه دادم و هیچ‌گاه بحث چپ و راست بودن مطرح نبود.

*محمدزاده یادآور شد:‌ شما شاهد هستید یک بخاری در یک مدرسه ایران می‌ترکد، تبدیل به سوژه و خوراک رسانه‌های خارجی می‌شود ولی در آمریکا یک جوان اسلحه به دست می‌گیرد و در یک مدرسه 30 دانش‌آموز کودک را با ضرب گلوله از پای درمی‌آورد و بازتاب خاصی هم نمی‌دهند، این‌ها برای این است که خدا می‌خواهد به نظام اسلامی آبرو دهد.

*وی تصریح کرد: دعواهای سیاسی و دنیایی عمقی ندارند و برای همین است که گاه در صحنه سیاست شاهد هستیم دو گروه رقیب در کنار هم قرار می‌گیرند.

 

*این مسئول در وزارت ارشاد گفت: اعتقادی به پرداخت نقدی یارانه‌ها به نشریات ندارم و این پول‌های هنگفت باید قبل از اینکه به ریز تقسیم شوند به صورت کلان صرف زیرساخت‌های فعالیت رسانه‌ای شوند.

*وی گفت: رسانه‌ها ابزارهای قوی در اختیار دارند و نباید با داد و جنجال حرف خود را بزنند زیرا حرف درشت برخورد درشت را در پی دارد.

*در این دیدار، نماینده نشریات استانی کهگیلویه و بویراحمد، 95 درصد نشریات را کشتی به گل نشسته توصیف کرد.

 

*یکی از خبرنگاران به عدم حضور مسئولان و مدیران کل در این نشست اعتراض کرد و از رفتن استاندار و نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در همان اوایل جلسه نیز گلایه کرد.

*یکی دیگر از خبرنگاران موضوع تعمیر نشدن راه‌پله ورود به سن سالن محل جلسه را نشانی از مدیریت ضعیف در حوزه فرهنگی دانست و گفت: علی‌رغم دستور استاندار وقت ولی هنوز این پله تند و تیز درست نشده و من به برطرف شدن مشکلات حوزه رسانه هم امیدی ندارم.

 

*نماینده نشریات سراسری نیز به شوخی خطاب به محمدزاده گفت: ما لرها هیچ وقت دست خالی جایی نمی‌رویم، امیدواریم که شما هم که ژنی از لرها دارید دست خالی به کهگیلویه و بویراحمد نیامده باشید.

*نماینده خبرگزاری‌ها نیز خطاب به محمدزاده گفت: در همین سفر شما که حدود یک روز در این شهر هستید، خبرنگاران با صرف این همه وقت و هزینه شخصی نهایتا برای خبری که مخابره می‌کنند بیش از سه تا چهار هزار تومان دریافت نمی کنند و این است مشکلات درآمدی خبرنگاران به صورت عینی و عملی.

--------------------------

یادداشت از کریم بنام

--------------------------

انتهای پیام/82005/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول