اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس:

دلایل دولت برای عدم تحویل بودجه به مجلس قانع کننده نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در مجلس گفت: دلایل اعلام شده از سوی دولت برای تاخیر در تحویل لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی اصلا قانع کننده نیست.

دلایل دولت برای عدم تحویل بودجه به مجلس قانع کننده نیست

اسماعیل جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار داشت: دولت باید در زمان تعیین شده لایحه بودجه سال 1392 را به مجلس تحویل می‌داد اما با عدم تحویل آن مرتکب تخلف شده است و دلایل ارائه شده در این باره قانع کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی دولت در تحویل لایحه بودجه سال 1392 کشور تخلف کرده است، افزود: طبق اصل 152 قانون اساسی دولت باید لایحه بودجه را تا 15 آذر هر سال به مجلس ارائه کند، ولی اکنون 10 روز از فرصت قانونی گذشته و هنوز در این زمینه اقدام نشده است.

جلیلی با تاکید بر لزوم اجرای قانون، تصریح کرد: متاسفانه سنگ‌بنای غلطی در تاخیر لایحه‌های بودجه گذاشته شده است و باید این روند نادرست اصلاح شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی افزود: مطلع شده‌ایم که برخی از دستگاه‌ها هنوز حتی پیشنهادهای خود را برای بودجه سال‌جاری به دولت تحویل نداده‌اند.

جلیلی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا دستگاه‌های اجرایی در اسرع وقت بودجه پیشنهادی خود را تحویل دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور لازم است بودجه‌ اجرایی و کارشناسی شده به تصویب برسد و برای تحقق این منظور، لازم است لایحه بودجه سریع‌تر به مجلس ارائه شود تا فرصت کافی برای بررسی آن در خانه ملت وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: دولت به دنبال کاهش تغییرات در بودجه از سوی مجلس است، ولی با تاخیر در تحویل بودجه به مجلس این هدف میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/72006/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول