اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فولادگر:

اتکای بودجه کشور به نفت تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به صفر برسد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: به صفر رساندن میزان اتکای بودجه کشور به نفت یکی از اهداف اساسی برنامه پنجم توسعه تا سه سال آینده است، اما باید به دنبال فعالیت‌های درآمدزای غیر نفتی برویم.

اتکای بودجه کشور به نفت تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به صفر برسد

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه روش‌های تولید سنتی قابلیت ورود به رقابت میان برندها را ندارند، اظهار کرد: تجربه‌های موجود در زمینه محدودیت واردات نشان می‌دهد که این راهکار نیز نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه نبود رقیب خارجی، صنایع داخلی را بیشتر به رخوت می‌کشاند.

وی افزود: برخی از تولیدات محصولات داخلی با کیفیت و قیمت تمام شده رقابتی توانسته بازارهای خوبی در کشورهای اطراف و خاورمیانه به وجود آورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: در برخی کشورهای همسایه از کالاهای ایرانی استقبال می‌کنند و این فرصت خوبی در مقابل تهدیدها است.

وی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه ملی و اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولید ملی عنوان کرد و ادامه داد: تا زمانی که تولیدات کشور در بازارهای بین‌المللی قدرت رقابت‌پذیری و حرفی برای گفتن داشته باشند، این برندها بهترین سفیران جمهوری اسلامی ایران در جامعه بین‌المللی می‌شوند.

فولادگر گفت: در شرایط جنگ اقتصادی نیز باید مسئولیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را به مردم واگذار کنیم تا وابستگی به نفت کاهش یابد.

وی تاکید کرد: رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی توجه به نقش مردم در گردش چرخ‌های اقتصاد و واگذاری مسئولیت‌های اصلی به آنها است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر تهدیدها به درستی تحلیل شوند به فرصت‌هایی برای صنایع داخل کشور تبدیل می‌شوند.

وی یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در این راه را فعالیت صندوق توسعه ملی عنوان کرد و افزود: باید 20 درصد از درآمد نفتی کشور به آن واریز شود.

فولادگر با بیان اینکه به صفر رساندن میزان اتکای بودجه کشور به نفت یکی از اهداف اساسی برنامه پنجم توسعه است، تصریح کرد: هر چند تحقق آن در سه سال باقیمانده از این برنامه کمی سخت به نظر می‌رسد، اما در چند سال اخیر شاهد افزایش صادرات غیر نفتی کشور بوده و باید به دنبال فعالیت‌های درآمدزای غیر نفتی برویم.

وی گفت: استفاده بهینه از زمان و هزینه، افزایش بهره‌وری و روی آوردن به استفاده از روش‌های دانش بنیان از راهکارهای اصلی تحقق حمایت از تولید ملی است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول