اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گناباد:

نزدیک به 7 درصد بودجه دانشگاه آزاد گناباد به امور پژوهشی اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گناباد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد از سال 86 تا امسال بودجه پژوهشی را به طور کامل جذب کرده و در سال 91، 6 درصد بودجه دانشگاه را به خود اختصاص داده است.

نزدیک به 7 درصد بودجه دانشگاه آزاد گناباد به امور پژوهشی اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، مهدی حسن‌زاده صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی گناباد که در سالن بهلول این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: از شعار هفته پژوهش امسال " پژوهش تقاضا محور و تولید دانش‌بنیان زیربنای اقتصاد مقاومتی" مفاهیم مختلفی استنباط می‌شود و مهم‌ترین هدف این است که سمت و سوی پژوهش‌های ما در کشور باید تغییر پیدا کرده و به سمت برآورده ساختن نیازهای کشور برود.

وی افزود: از طرفی تولید به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد در ایران و همه جهان است که این امر مبتنی بر علم و دانش است.

وی ادامه داد: اگر به ساختار معاونت‌های پژوهشی در کل کشور توجه شود مشاهده می‌شود که از چند سال گذشته معاونت پژوهشی تغییر نام پیدا کرده و در جدیدترین عنوان به معاونت پژوهشی و فناوری تغییر پیدا کرده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه ایران از نظر جایگاه تولید علم جایگاه بسیار بالایی دارد گفت: تولید فناوری نیاز امروزه کشور است و جهت حل مشکلات بومی، تولید فناوری باید به سمت دانش و تولید برود.

وی با اشاره به برخی اقدامات و افتخارات معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد گفت: طرح‌های درون دانشگاهی که حاصل آن مربوط به خود دانشگاه است از 11 مورد در سال 89 به 16 مورد در سال 90 افزایش یافته است.

حسن‌زاده تصریح کرد: معاونت پژوهشی این دانشگاه در ارائه مقالات در سایت‌های معتبر علمی و همایش‌های ملی و بین‌المللی رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشته است. در سال گذشته تعداد 6 تألیف و ترجمه در این دانشگاه صورت گرفته که بیشتر آنها در گروه فنی و مهندسی بوده است و در بحث علوم انسانی نسبت به سال‌های گذشته در این زمینه کاهش را شاهد بود‌ه‌ایم.

حسن‌زاده اظهار داشت: سرانه کتاب، نسبت تعداد کتاب به دانشجویان فعال است که هر ساله رو به افزایش است و امروزه سمت و سو این است که تا جایی که امکان دارد کتب را به صورت دیجیتال مطرح کنیم.

وی افزود: در سال گذشته بالغ بر 10 هزار جلد کتاب توسط معاونت پژوهشی دانشگاه خریداری شده و 5 هزار عنوان کتاب الکترونیکی بر مجموعه دانشگاه افزوده شده است.

حسن‌زاده گفت: تعداد اعضای پژوهشگران جوان دانشگاه نیز از 56 نفر در سال گذشته به 67 مورد افزایش یافته است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد تصریح کرد: راه‌اندازی اتوماسیون اداری، گسترش سیستم اینترنت در خوابگاه‌ها، راه‌اندازی سایت معاونت پژوهشی و فناوری، برگزاری مسابقات رباتیک، خریداری تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و ... از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

حسن‌زاده گفت: کسب عنوان قهرمانی و عنوان برتر فنی مسابقات ملی رباتیک سبلان از افتخارات این دانشگاه در چند ماه گذشته است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد از سال 86 تا امسال بودجه پژوهشی را به طور کامل جذب کرده و در سال 91، 6 درصد بودجه دانشگاه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/70007/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول