اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن کردستان خبر داد

تخصیص 40 میلیارد تومان بودجه از صندوق توسعه ملی برای رونق اقتصاد کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: 12 میلیارد تومان بودجه از محل صندوق توسعه ملی برای تامین سرمایه در گردش فعالان اقتصادی استان در نظر گرفته شده بود که اکنون این رقم به 40 میلیارد تومان رسیده است.

تخصیص 40 میلیارد تومان بودجه از صندوق توسعه ملی برای رونق اقتصاد کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌‌غیبی دوشنبه شب در جلسه شورای مبارزه با قاچاق استان کردستان در سنندج با اشاره به مصوبه مجلس در اختصاص 10 درصد از سهم صندوق توسعه ملی برای تجارت کشور، اظهار کرد: با پیگیری‌‌های انجام شده سهم 12 میلیارد تومانی استان کردستان به 40 میلیارد تومان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه با اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت شاهد ثبات نسبی در قیمت ارز هستیم، عنوان کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت تثبیت نرخ ارز و جلوگیری از وارد شدن آسیب به مردم در بعد اقتصادی است.

شاه‌غیبی با یادآوری اولویت‌بندی کالاهای مورد نیاز جامعه در سه گروه تصریح کرد: در گروه نخست کالاهای با اولویت یک و دو که شامل اساسی‌ترین اقلام مورد نیاز جامعه هستند وجود دارند که ارز مرجع برای واردات آنها در نظر گرفته شده است.

این مسئول کالاهای گروه دوم را شامل اقلام با اولویت سوم تا هشتم عنوان کرد و افزود: برای این بخش ارز حاصل از صادرات تخصیص داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گروه سوم را شامل کالاهای با اولویت نهم و دهم عنوان و خاطرنشان کرد: به دلیل مصرفی بودن و نداشتن اهمیت استراتژیک در تأمین ارز مورد نیاز این کالاها از ارز با قیمت آزاد استفاده می‌شود که صادرات آن با اخذ عوارض و واردات آن با اعمال تعرفه صورت خواهد گرفت.

وی با اذعان به اینکه نوسانات نرخ ارز در بخش تولید و صادرات اثر منفی بر جا گذاشته تاکید کرد: در زمینه واردات محدودیت نداریم بلکه ثبت سفارش جدید انجام نمی‌شود.

بیش از 80 هزار درخواست برای دریافت برچسب طرح شبنم

شاه‌غیبی در ادامه به اجرای طرح شبنم توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اشاره و اضافه کرد: در مرحله قبلی نصب برچسب شبنم بر روی محصولات 70 هزار درخواست وجود داشت که این میزان در حال حاضر به بیش از 80 هزار تقاضا رسیده است.

این مسئول با انتقاد از صدا و سیما در اطلاع رسانی مناسب به مصرف کنندگان در خصوص طرح شبنم، اطلاع رسانی به عرضه کنندگان کالا را مطلوب ارزیابی کرد.

وی در خصوص مشکلات پیش روی اجرای این طرح متذکر شد: حجم زیاد کالاهای دارای برچسب شبنم، عدم پرداخت حق‌الزحمه کارگران و نصابان این برچسب‌ها و تخصیص نیافتن به موقع اعتبار از جمله معضلات موجود در این زمینه است.

شاه‌غیبی در پایان از آمادگی اداره صنعت، معدن و تجارت برای برخورد تعزیراتی با واحدهای بدون برچسب شبنم از ابتدای دی‌ماه خبر داد.

انتهای پیام/79008/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول