اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد

ناکار‌آمدی آموزش‌های رسمی در تقویت بنیان خانواده

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: اردبیل سال‌هاست که از بن‌بست فرهنگی و اجتماعی رنج می‌برد چرا که امکان استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و نشست‌ها و جلسات تخصصی در حوزه‌های مختلف با حضور اساتید کشور وجود ندارد.

ناکار‌آمدی آموزش‌های رسمی در تقویت بنیان خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در مراسم اختتامیه طرح ملی «مطلع مهر» در سالن کنفرانس شرکت مخابرات اردبیل اظهار داشت: اگر به فلسفه آموزش که ساختن انسان‌های توانمند است دقت کنیم و به این نتیجه برسیم که این آموزش‌ها می‌تواند منجر به سعادت و خوشبختی شود، بهتر و شایسته می‌توان آموزش‌های متنوع را در تحکیم نظام اجتماعی و خانوادگی گسترش داد.

وی فلسفه آموزش را پاسخگویی به نیازهای بشر در مسیر توسعه‌یافتگی توصیف کرد و ادامه داد: مراکز علمی، دانشگاهی و آموزش و پرورش ما نتوانسته است در این حوزه، پاسخگوی نیاز افراد جامعه باشد و به همین دلیل آموزش‌های تکمیلی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم رسالت‌ خود را در این حوزه درست و دقیق بشناسیم و هدف‌گذاری صحیح داشته باشیم، بسیاری از آسیب‌ها را قبل از وقوع پیشگیری کرده و نیاز افراد خانواده‌ را که یاد گرفتن آموزش‌های جمعی و مهارت‌های مکمل است، برطرف می‌کنیم.

عاملی سنگینی مسئولیت در این حوزه را یادآور شد و گفت: آنچه که در این بین ضرورت و اهمیت با ارزش تلقی می‌شود، کاربردی کردن این آموزش‌ها و مهارت‌آموزی‌هاست که ما آمادگی داریم در سطح استان برای تقویت این حوزه تدبیری اندیشمندانه داشته باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توسعه زیر‌ساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی اشاره کرد و ابراز داشت: اگر «ماهاتیر محمد» توانست کشور مالزی را در مسیر توسعه و پیشرفت حقیقی قرار دهد، تنها در سایه توسعه اصولی زیر‌ساخت‌ها و مبانی اطلاعاتی و ارتباطی بود که در این زمینه شایسته است کشور ما نیز روز به روز به پیشرفت و تعالی برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد دانشگاه به اشکال متنوع انتقال پیام در عصر حاضر و تولید آن اشاره کرد و افزود: امروز دیگر دوران آن نیست که تنها با تکیه بر کتاب و برخی ابزارهای قدیمی بتوانیم انتقال پیام داشته باشیم، بلکه امروز با متنوع شدن این وسایل و ارتباطات انتقال پیام نظیر رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت، پیامک و ... می‌توانیم انبوه پیام را با سرعت و دقت بیشتر منتقل کنیم.

عاملی با بیان اینکه نباید از این قافله عقب بمانیم، تصریح کرد:‌ نسل امروز ما به دریافت پیام از این منابع گرایش دارد، به طوری که شاهد آن هستیم اکثر دانشجویان ما امروز عضو شبکه اجتماعی فیس‌بوک هستند.

وی عنوان کرد: نمی‌توان نسل جدید را در حوزه رفتاری و تربیتی از دریافت این اطلاعات و پیام‌ها محروم کرد، چرا که آنها خواسته و ناخواسته این پیام و اطلاعات را دریافت می‌کنند و در زندگی خود سعی می‌کنند آن را به کار گیرند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: نمی‌توان در این زمینه مانع ایجاد کرد، بلکه باید مسئولان بکوشند بن‌بست‌های فرهنگی و اجتماعی را از این استان دور کنند تا نسل جوان و نوجوان ما در چنین فضایی به صورت آزادانه پیام و اطلاعات را با گزینشی مناسب دریافت کرده و از آن استفاده کنند.

عاملی عنوان کرد:‌ دیگر در عصر ارتباطات نمی‌توانیم مدعی باشیم که یک استاد دانشگاه را از شهری به شهر دیگر برای برگزاری جلسات و نشست‌ها دعوت کنیم، بلکه بهتر است از زیر‌ساخت ویدئو کنفرانس‌ها و ارتباط‌گیری مستقیم در بهره‌مندی از نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاه و علما و فقها استفاده کنیم.

این مسئول با قدردانی از همت شرکت مخابرات در فراهم کردن بستر ارتباط زنده با مراکز مختلف در ارتباط‌گیری سریع و آنی ابراز داشت: باید چنین زیر‌ساختی در شهرستان‌ها نیز مهیا شود و به همین خاطر ما از شرکت مخابرات انتظار داریم ارزیابی مالی و هزینه‌ای را در این زمینه انجام دهند؛ با اعلام رسمی به ما تلاش خواهیم کرد در بودجه سال آینده تمام شهرستان‌ها را به این امکانات و ابزارهای نوین مجهز کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل تأکید کرد: تنها با این اقدامات است که می‌توان از بن‌بست فرهنگی، علمی و اجتماعی رهایی پیدا کرد و در کنار آن باید از ظرفیت اساتید استانی نیز در تقویت مؤلفه‌های تربیت نسل ارزشی و بنیان خانواده استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در پایان سخنان خود بیان داشت: قطعاً وقوع طلاق در هر جامعه‌ای به ویژه در نظام اسلامی عرش الهی را به لرزه در می‌آورد و به همین خاطر است که باید بکوشیم مبنای زندگی سالم و زیر‌ساخت‌های شایسته را در این حوزه فراهم آوریم.

انتهای پیام/62005/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول