اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد

هدایت جامعه با جشنواره نماز و نیایش به سمت ترویج فرهنگ دینی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با مفید ارزیابی کردن برگزاری جشنواره نماز و نیایش در سطح کشور گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی جامعه را به سمت ترویج و گسترش فرهنگ دینی هدایت می‌کند.

هدایت جامعه با جشنواره نماز و نیایش به سمت ترویج فرهنگ دینی

حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی نماز و نیایش در جامعه اظهار کرد: همان‌گونه که جسم انسان نیازمند تغذیه است روح نیز باید با معنویت تقویت شود.

وی با بیان اینکه اگر از معنویت یک جامعه کاسته شود پایه‌های آن جامعه شکننده می‌شود تصریح کرد: باید در یک جامعه تقویت معنوی صورت بگیرد و اخلاق‌مداری نیز رواج یافته در این صورت کمتر شاهد انحرافات گوناگون در یک جامعه هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر ضرورت توسعه و گسترش معنویت در جامعه ابراز داشت: جامعه‌ای که با معنویت همراه باشد موارد انحرافی مانند اعتیاد در آن جلوه پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اهمیت توجه به مسئله نماز و نیایش لازمه گسترش معنویت در یک جامعه است اذعان کرد: نماز و نیایش اصل توسعه معنویت است و خانواده‌ای که بر این اصل سرمایه‌گذاری می‌کنند فرزندانی سالم و با اخلاق به جامعه تحویل می‌دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ابزارهای ترویج فرهنگ دینی در یک جامعه اشاره کرد و بیان داشت: یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ دینی در جامعه استفاده از ابزار سینما است.

وی با تاکید بر اینکه فیلم و رسانه‌هایی مانند صدا و سیما تأثیر مطلوبی در فرهنگ‌سازی صحیح دینی یک جامعه دارند گفت: برای این فرهنگ‌سازی ابتدا باید نیاز به معنویت در جامعه تبیین شود.

آشتیانی ادامه داد: همه مسئولان فرهنگی در کشور همواره باید نسبت به این مسئله دغدغه داشته باشند و با سرمایه‌گذاری مناسب به نهادینه کردن فرهنگ نماز و نیایش در جامعه بپردازند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های گوناگونی که در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: باید از این روش برای هدایت جوانان و نوجوانان به سمت نماز و نیایش استفاده شود.

آشتیانی با بیان اینکه استفاده از ابزار فیلم، مسابقه و جشنواره بهترین شیوه برای فرهنگ‌سازی است خاطرنشان کرد: نباید همه معنویات فقط به زمان جشنواره ختم شود بلکه باید برنامه‌ها به گونه‌ای تدوین شود که جوانان و نوجوانان بعد از اتمام جشنواره به سهولت آثار این جشنواره را از طریق رسانه‌ها مشاهده کنند.

انتهای پیام/78005/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول