اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

جهاد فرهنگی نیاز جامعه کنونی است

وزیر ارشاد گفت: مقوله‌ مهندسی فرهنگی و پیوست فرهنگی در شورای فرهنگی کشور در حال پیگیری است لذا برای رسیدن به زمینه‌های متعالی، جهاد فرهنگی نیاز جامعه کنونی است.

جهاد فرهنگی نیاز جامعه کنونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سید محمد حسینی در همایش شورای فرهنگ عمومی استان سیستان و بلوچستان در استانداری با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف استان اظهار داشت: توجه مقام معظم رهبری در مباحث فرهنگی بسیار گسترده است و نامگذاری امسال بیانگر توجه ایشان به فرهنگ‌سازی در میان همه آحاد و اقشار جامعه می‌باشد و در این ارتباط فعالیت‌های فرهنگی زیادی با جدیت عملیاتی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌های فرهنگی در هر یک از استان‌ها متفاوت است افزود: برای انجام کار فرهنگی تأثیرگذار باید با همگرایی گفتمانی بر پایه وحدت و همدلی بر جامعه حاکم و فضاسازی شود.

وزیر ارشاد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را رویداد مهم و فراگیر تلقی کرد و بیان داشت: در حاشیه اجرای نمایشگاه باید نشست‌ها و مباحث زیاد فرهنگی مطرح شود تا علاقه، انگیزه، شناخت و معرفت بیشتر در زمینه مبانی و معارف ناب دینی ایجاد شود که در نتیجه مشکلات جامعه کاهش یابد.

حسینی یادآور شد: با توجه به اینکه اکنون عصر ارتباطات و اطلاعات است و دشمن هر روزه با شبکه سازی‌های جدید و القای شبهات برای ایجاد تفرقه سرمایه‌گذاری می‌کند باید با انجام کارهای فرهنگی سالم و مناسب، خلأ‌های موجود را پر کنیم در غیر این صورت بیگانگان با انحراف و شکاف در نسل جوان این خلأ‌ها را پر خواهند کرد.

وی ادامه داد: انتقادات، کاستی‌ها و واقعیت‌های موجود در جامعه را باید پذیرفت و برای رسیدن به جامعه مطلوب و آرمانی با کار فرهنگی در سطح گسترده تلاش کرد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: دشمنان اسلام برای هر فیلم هالیوودی که تأثیرگذار باشد، میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند زیرا می‌دانند اکنون عصر جنگ سخت و نظامی نیست و دوره اقتدار نرم و فرهنگی است لذا معاندین با راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی در آن طرف، القای فکر و اندیشه می‌کنند تا جای پایی در میان مسلمانان داشته باشند.

حسینی بهترین الگوی فرهنگی در کشور را امام راحل و به تبع آن رهبر معظم را دانست و گفت: ایشان وقت زیادی برای مسائل فرهنگی و ترویج آن در جامعه می‌گذارند، برگزاری محافل با هنرمندان، شعرا، نویسندگان، سینماگران و... دلیل این مدعا است.

ایستایی و رکود در مسائل فرهنگی را طالب نیستیم

وزیر ارشاد در ادامه بر انجام فعالیت‌های مستمر و اثربخش در حوزه فرهنگی جامعه تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه دشمنان همواره خدعه و نیرنگ می‌کنند نباید در کار فرهنگی، اطلاع رسانی و آگاهی به مردم ایستایی داشته باشد.

حسینی تبعید علما و بزرگان را به نقاط دوردست کشور و با شرایط بد آب و هوایی توسط نظام ستم‌شاهی یک فرصت برای فراگیر شدن انقلاب و منشأ برکات، تحولات و آگاهی بیشتر مردم از حق و حقوق خود دانست و خاطرنشان کرد: اکنون 35 سال از تبعید مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد و ایشان همچنان هدایت کشتی انقلاب را با صلابت و شهامت پس از امام (ره) بر عهده دارند و پیش می‌برند و تاکنون تمام طراحی‌ها و اهداف دشمن را خنثی کردند.

وی ایجاد معاونت امور قرآنی در وزارتخانه را یک کار ارزشی مهم عنوان کرد و گفت: امسال 22 جشنواره قرآنی در کشور برگزار می‌شود که همه اقشار فرهنگی جامعه درگیر مسائل و فضایل قرآنی خواهند شد.

وزیر ارشاد همچنین به اختصاص 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از مساجد و مراکز دینی و قرآنی اشاره کرد و افزود: نگاه‌ ما در این زمینه فقط معطوف به کلان‌شهرها نیست بلکه در دورافتاده‌ترین نقاط کشور این فعالیت‌ها عملیاتی می‌شود تا در این ارتباط آثار و نتایج بهتری حاصل شود.

حسینی از تشکیل کمیته‌های قرآنی در استان‌ها زیر نظر شورای فرهنگی کشور با اختصاص اعتبار ویژه حدود 200 میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور این امر مهم را پیگیری تا از فعالیت‌های قرآنی غافل نشویم.

وی انجام فعالیت‌های قرآنی را در سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این امر عامل ایجاد اشتراکات، وحدت، همگرایی و نهایتاً توسعه استان می‌شود.

وزیر ارشاد از ظرفیت‌های خوب استان در زمینه‌های برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سخن گفت و اظهار داشت: دشمن چشم طمع به این استان دوخته و از ابتدای انقلاب تاکنون با خدعه و ترفندهای گوناگون درصدد تفرقه و نفاق در میان این مردم بوده است و در بنگاه‌های تبلیغاتی خود پرداخته تا احساس امنیت و آرامش را از مردم بگیرد ولی مردم سختکوش این استان با عشق به ولایت و همبستگی و وحدت همواره دشمنان را مأیوس کردند.

حسینی از ائمه جمعه، کانون‌های فرهنگی مساجد و... که از فرهنگ، آداب و سنن مردم شناخت دارند خواست تا در طرح چهره به چهره که طرحی ایده‌آل و مناسب برای تعامل، همدلی، ارتباط و پاسخ به شبهات و ابهامات مردمی است را اجرایی کرده تا مشکلات مردم کاهش یابد.

وی یادآور شد: مردم ایران اهل پایداری، ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات و ناملایمات هستند و با مدیریت از هرگونه شرایط سختی عبور می‌کنند.

وزیر ارشاد گفت: اکنون با مدیریت اعتبارات، کارهای بزرگ و مؤثری انجام می‌دهیم و از برخی همایش‌ها که نتایج مثبت تأثیرگذار ندارد پرهیز تا آمریکا و صهیونیست و دشمنان غربی را مأیوس کنیم.

حسینی بر افزایش فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی و تقویت آداب و سنن خوب و سالم و اصیل در سطح جامعه تأکید و بیان کرد: ظرفیت‌ها و ویژگی‌های مردم سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است و کرامت و عزت خود را درک و باور دارند و با وحدت و مشارکت در امور فرهنگی حضور فعالی دارند.

انتهای پیام/75003/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول