اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل خبر داد

آغاز طرح ملی «مطلع مهر» در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: طرح «مطلع مهر» که سال گذشته به طور آزمایشی، در هشت استان پر طلاق کشور برگزار شد، امسال و همزمان با سراسر کشور، در استان اردبیل نیز آغاز شده است.

آغاز طرح ملی «مطلع مهر» در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، خدیجه جعفری‌اصل اظهار داشت: در این طرح که با همکاری سه گروه پزشکی، روانشناسی و فقهی در حال اجراست، زوج‌های جوانی که پنج سال اول زندگی مشترک خود را می‌گذرانند در سه بخش سلامت و بهداشت، احکام خانواده و روان‌شناختی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مبحث احکام و مسائل فقهی، موضوعاتی نظیر احکام حقوق زوج و زوجه به یکدیگر، احکام فقهی و تکلیفی در زندگی زوج‌های جوان‌، نقش‌ها و مسئولیت‌ها در خانواده و تاثیر ماهواره و اینترنت در فروپاشی کانون مقدس خانواده مورد بررسی و آموزش قرار می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه روان‌شناختی هم مباحثی مانند حقوق زوجین نسبت به هم، ارتباط دوران نامزدی، مهارت‌های کلامی و غیر کلامی، مدیریت هیجان در زندگی زناشویی و علل آرامش و نشاط در خانواده مطرح می‌شود.

جعفری‌اصل پرداختن به شایع‌ترین علل تعارضات در روابط زناشویی از منظر پزشکی، فرزند‌آوری و مطلوب‌ترین رویکرد فرزندپروری، بهداشت، سلامت و اصول تغذیه را از دیگر موضوعات مورد بحث در این طرح عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: تقویت، تعالی و تحکیم نهاد مقدس خانواده به منظور دستیابی به جامعه پایدار، فعال و سالم، پیشگیری از بروز و گسترش طلاق و نیز فرهنگ‌سازی در راستای تعمیق باورها و آموزه‌های دینی به عنوان بستر تربیت نسل‌های آتی، اهداف اصلی و کلان این طرح به شمار می‌روند.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول