اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی انجام می‌شود

اجرای طرح «مطلع مهر» در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از اجرای طرح «مطلع مهر» همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

اجرای طرح «مطلع مهر» در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طیبه بزرگی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته بانوان و خانواده دهه مبارک فجر گیلان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر 300 برنامه در حوزه بانوان از طرف دستگاه‌های اجرایی و امور بانوان فرمانداری‌ها در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

وی به شناسایی 33 زن شهیده در گیلان اشاره کرد و افزود: نخستین یادواره شهدای زن گیلان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال 89 برگزار شد.

بزرگی با بیان اینکه گیلان دارای بالغ بر 50 نفر جانباز زن است، تصریح کرد: گیلان در مجموع حدود 100 نفر زن شهیده و جانباز دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خواستار تدوین زندگینامه جانبازان و شهیده زن استان شد و اضافه کرد: امسال بسیج جامعه زنان متولی تدوین زندگینامه 33 شهیده زن استان شده است.

وی در ادامه به نامگذاری تحکیم بنیان خانواده در 16 بهمن‌ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: طرح «مطلع مهر» از ابتدای بهمن‌ماه و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان اجرا می‌شود.

بزرگی اجرای طرح «مطلع مهر» را با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها اعلام کرد و یادآور شد: مزدوجین زیر 5 سال برای جلوگیری از طلاق و تحکیم خانواده در طرح مطلع مهر شرکت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان برپایی نمایشگاه «عکس حضور» بانوان در طول 33 انقلاب اسلامی را از دیگر اقدام‌ها در دهه مبارک فجر برشمرد و اظهار کرد: نمایشگاه عکس حضور در تمام شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر فراهم‌سازی زمینه‌های مشارکت و حضور فعال زنان در برگزاری مراسم ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی باید تبیین شود.

بزرگی خواستار تبیین دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری زنان در سال‌های پس از انقلاب اسلامی شد و گفت: زنان تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فنی و سازندگی کشور در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی معرفی و تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول