اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

طرح «مطلع مهر» در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

خبرگزاری فارس: سرپرست امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری طرح «مطلع مهر» کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس خبر داد

طرح «مطلع مهر» در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز مرحله اول طرح مطلع مهر به همت دفتر امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور روانشناسان و اساتید برجسته استانی در سالن ویدئو کنفرانس  مخابرات این استان برگزار شد.

فریده کیامرثی هدف از اجرای طرح مطلع مهر را تحکیم و تقویت بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: این طرح از سوی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با هدف تحکیم بنیان خانواده به منظور ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و جلوگیری از کاهش آسیب‌های طلاق اجرا گردیده است.

سرپرست دفتر امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد جامعه هدف این طرح را زوج‌های جوان بیان کرد و ابراز داشت: زوج‌های جوانی که در پنج سال اول زندگی مشترک قرار دارند در این طرح کشوری شرکت و نحوه صحیح زندگی مشترک زناشویی به آنها آموزش داده می‌شود.

کیامرثی اذعان کرد: ‌اجرای طرح مطلع مهر با همکاری دفتر امور بانوان استانداری، آموزش و پژوهش، حوزه علمیه و سازمان نظام پزشکی این استان اجرا شده که تسهیلات این طرح از محل اعتبارات آموزشی دستگاه‌های اجرایی استان تامین شده است.

وی تعداد اساتید گروه روانشناسی این دوره را 30 نفر عنوان کرد و گفت: گروه‌های روانشناسی در سه جلسه دوره آموزشی لازم را گذرانده که اولین جلسه آن 19 آذر سال جاری در حال برگزاری است و موضوع این دوره  مهارت‌های ارتباطی زوجین و غلبه بر مشکلات و تعارضات زناشویی است.

این مسئول امور بانوان در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:‌ جلسه بعدی گروه روانشناسی در 23 آذر سال جاری با موضوع فرزندآوری و فرزندپروری، تفاوت‌های جنسیتی و جاذبه‌ها در زوجین بوده که در 23 بحث خشونت در خانواده و نقش‌ها و مسئولیت‌ها در خانواده برگزار می‌شود.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: واحدهای آموزش و کارشناسان امور بانوان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی موظف هستند کارکنان واجد شرایط اعم از زوجین جوان و شاغلین که پنج سال اول زندگی خود را می‌گذرانند اقدام به ثبت‌نام کرده و اسامی را به دفتر امور بانوان استانداری ارسال کنند.

کیامرثی تصریح کرد: مرحله اول طرح مطلع مهر مخصوص زوج‌های جوان بوده و مرحله دوم نیز برای کلیه شاغلین نهادها و ادارات سطح این استان برگزار می‌شود که در پایان طرح برای شرکت کنندگان گواهی آموزش صادر می‌شود.

وی ابراز داشت: در طرح مطلع مهر اساتید و منتخبان گروه‌های پزشکی، روانشناسی و احکام همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس آموزش‌های لازم را ارائه و در آینده نزدیک آموزش‌های لازم به زوجین داده می‌شود که امیدواریم با استقبال خوب جامعه هدف و میزان خروجی خوب این طرح روبرو باشیم.

انتهای پیام/2571/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول