اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی کرمان:

فقر فرهنگی موجب اخلال در امنیت می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: فقر فرهنگی موجب اخلال در امنیت جامعه می‌شود به همبن دلیل باید با فرهنگ‌سازی آستانه صبر و تحمل مردم در مقابل مشکلات و سختی‌ها را افزایش داد تا جرائم خشن تعدیل شود.

فقر فرهنگی موجب اخلال در امنیت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، علی کاظمی بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان با بیان اینکه هیچ نعمتی گواراتر از امنیت نیست، اظهار داشت:‌ امنیت یکی از مؤلفه‌های جامعه دینی است که در قرآن کریم نیز بر آن تأکید زیادی شده است.

وی وجود امنیت را برای بشر مهم و ضروری خواند و افزود:‌ وظیفه ذاتی هر حاکمیت سازمانی است که امنیت و آرامش را برای شهروندان ایجاد کند و جامعه‌ای سالم به وجود آورد.

کاظمی تأمین امنیت را فرابخشی و فراسازمانی ذکر و تصریح کرد: هیچ حکومتی به تنهایی نمی‌تواند امنیت جامعه را برقرار کند بلکه این مقوله مهم تنها با مشارکت عمومی و جمعی مردم تحقق پیدا کرده و پایدار می‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه نباید بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود، ابراز داشت: ملت ایران این شایستگی را دارد که با اصلاح ریشه و بنیان کار از امنیت برخوردار شود.

کاظمی با اشاره به اینکه فقر فرهنگی موجب اخلال در امنیت جامعه می‌شود، عنوان کرد: باید مشکلات موجود در زمینه مسائل فرهنگی و اعتقادی مردم برطرف شود تا آستانه صبر و تحمل مردم در مقابل مشکلات و سختی‌ها افزایش یافته و جرائم خشن تعدیل شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه مردم با شناسایی حقوق خود به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کنند، گفت: با فرهنگ‌سازی باید زمینه ایجاد اعتقادات دینی و تربیت صحیح را در میان مردم به وجود آورد.‌ 

کاظمی با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی باید با تلاش اعتماد مردم را نسبت به خود جلب کند، خاطرنشان کرد: مأموران نیروی انتظامی باید به‌ گونه‌ای رفتار کنند که الگوی مناسبی برای مردم باشند.

وی امنیت را زیرساخت توسعه دانست و اذعان داشت: اگر امنیت ارتقاء ‌یابد در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... نیز توسعه و پیشرفت حاصل می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم دادمولا کردستانی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان منوجان معرفی شد و از تلاش‌های احمد دانشی با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/80006/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول