اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه ایران قزوین:

مبارزه با فساد اداری یک رکن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه ایران استان قزوین گفت: مبارزه با فساد اداری یک رکن مهم در نظام اداری جمهوری اسلامی است

مبارزه با فساد اداری یک رکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی بیمه ایران استان قزوین، حسین ملکی امروز در کارگروه گلوگاه‌های احتمالی فساد با هدف پیشگیری از فساد که با حضور معاون مالی و اداری، صدور و خسارت، رئیس اداره حقوقی و حراست سازمان اقتصاد و دارایی در بیمه ایران برگزار شد، اظهار داشت: حفظ سلامت اداری امری مهم بوده و مبارزه با فساد اداری یک رکن مهم در نظام اداری جمهوری اسلامی است.

وی بر شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیر شرکت در واحدهای مختلف تأکید کرد و ادامه داد: با شناسایی هرچه بهتر و دقیق‌تر گلوگاه‌های فسادخیز، می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و به کارگیری راهکارهای مناسب در راستای ارتقای سلامت نظام اداری، گام‌های مؤثرتری برداشت.

ملکی، محافظت از سلامت نظام اداری را امری بسیار مهم و حساس دانست و بیان کرد: با شناسایی و محافظت از گلوگاه‌هایی که امکان فساد در آنها احتمال است، می‌توان در مبارزه با فساد اداری موفق ظاهر شد.

مدیرکل بیمه ایران استان قزوین گفت: هر چقدر شناسایی نقاط آسیب‌پذیر نظام اداری دقیق‌تر و شفاف‌تر باشد، بهتر می‌توان از شکل‌گیری و وقوع فساد اداری جلوگیری کرد.

ملکی با بیان اینکه برای پیشگیری از فساد و ارتقا سطح سلامت نظام اداری باید از راهکارهای دقیق و کارشناسانه‌تر استفاده کرد، افزود: واحدهای صدور، خسارت و مالی باید با حساسیت ویژه در خصوص سلامت نظام اداری گام بردارند و وظایف آنها نیز در اجرای هرچه بهتر قانون سلامت نظام اداری مشخص شده و باید به نحو احسن در این راستا تلاش کنند.

این مسئول تأکید کرد: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد و  برخی از اشخاص به آسانی به خود این اجازه را می‌دهند که پیشنهاد رشوه دهند که در بیمه ایران این امر در بخش کارشناسی خسارت، می‌تواند بیشتر باشد.

ملکی بیان داشت: در بحث کارشناسی خسارت اتومبیل فرمول خاصی وجود ندارد و در بسیاری از اوقات برای خسارت‌های مشابه، رقم‌های غیر مشابه پرداخت می‌شود که البته این امر نیز به طبیعت و ماهیت کار کارشناسی و تغییرات ناگهانی قیمت‌ها و دستمزدها مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش خسارت اتومبیل گویش‌هایی برای ارائه رشوه بسیار متداول است، ابراز داشت: ارائه پیشنهاد رشوه به کارشناسان زیاد است که باید این امر نیز ریشه‌یابی شود.

ملکی عنوان کرد: البته در هر جا که نقطه تماس ارباب رجوع با کارمند و کارشناسان وجود دارد، احتمال پیشنهاد رشوه نیز زیاد است که برای پیشگیری و شناسایی آن باید مصادیق و راهکارها جزء به جزء بیان شود.

مدیرکل بیمه ایران استان قزوین همچنین بر شناسایی گلوگاه‌های فساد در بین شبکه فروش نیز تأکید کرد و گفت: گاهی احساس بی‌ثباتی شغلی افراد، موجب انگیزه وقوع تخلفات مالی می‌شود.

انتهای پیام/2667/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول