اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان قزوین:

ایران از کشورهای مدعی مبارزه با فساد پیشگام‌تر است

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان قزوین گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به منظور دارا بودن یک سبقه فرهنگی، از کشورهایی که ادعای مبارزه با فساد دارند بسیار پیشگام‌تر بوده است.

ایران از کشورهای مدعی مبارزه با فساد پیشگام‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، محمدحسین یزدان‌پناه به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد با اشاره به کنوانسیون سازمان ملل متحد اظهار داشت: کنوانسیون سازمان ملل متحد از جمله معاهدات جامعی است که در راستای ایجاد اراده بین‌المللی برای مبارزه با فساد مباحث گسترده‌ای را مورد توجه قرار داده است و در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز با اخذ مصوبات مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام به عضویت این کنوانسیون در آمده است.

وی افزود: در این کنوانسیون که متشکل از 71 ماده است، تدابیر جدی در راستای ایجاد اراده بین‌المللی برای مبارزه با فساد اندیشیده شده است.

بازرس کل استان قزوین با اشاره به اهداف عمده کنوانسیون سازمان ملل متحد بیان کرد: ارتقا و تحکیم اقدامات برای پیگیری و مبارزه بین‌‌‌‌المللی مؤثر و کارآمد با فساد، ‌ارتقای تسهیل همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با فساد، موظف کردن کشورها به تشکیل نهادهایی برای مقابله با فساد و مشارکت مردم در این مبارزه و نیز تشکیل دستگاه‌هایی برای مقابله با پولشویی از جمله مهم‌ترین اهداف این کنوانسیون است.

وی ادامه داد: مبارزه با اختلاس، جلوگیری از ارتشاء، مسدود کردن عواید حاصل از جرایم، معاضدت قضایی از شهود، حمایت از افراد گزارش دهنده، استرداد مجرمان و همکاری کشورهای عضو در رابطه با اجرای مفاد کنوانسیون از دیگر این اهداف به شمار می‌رود.

یزدان‌پناه تأکید کرد: خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی در این راستا به منظور دارا بودن یک سبقه فرهنگی، از کشورهایی که ادعای مبارزه با فساد دارند بسیار پیش گام‌تر بوده و تشکل‌های جدی و قوانین بسیار مترقی را برای مقابله با بحث فساد در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اقدامات بسیار مؤثر و جدی جمهوری اسلامی در راستای مقابله با فساد گفت: تصویب قانون ارتقای سلامت نظام اداری، قانون مبارزه با پولشویی، قانون کسب و کار، اصل 44، نظارت بر اجرای عملکرد نمایندگان مجلس و قضات از مهم‌ترین این اقدامات است.

یزدان‌پناه همچنین ایجاد سامانه جامع رسیدگی به شکایات، سامانه نظارت بر معاملات دولتی و قانون مدیریت خدمات کشوری را از دیگر این اقدامات دانست.

بازرس کل استان قزوین خاطرنشان کرد: در بین قوانین مشروحه تصویب قانون ارتقای سلامت نظام اداری که طبق آن دستگاه‌های نظارتی هر کدام به صورت مجزا وظایف مشخصی دارند نیز گام بلندی در راستای مبارزه با فساد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/77002/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول