اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

تقویت باورهای دینی موجب کاهش بروز فساد است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: اگر باورهای دینی در جامعه تقویت شوند و ارتقا پیدا بکنند، قطعا فساد کاهش پیدا می‌کند.

تقویت باورهای دینی موجب کاهش بروز فساد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار داشت: امروز فساد به عنوان یک معضل فرا ملی شناخته شده که ضمن تهدید حکومت‌ها مانع رشد توسعه اقتصادی می‌شود و تبعات منفی فراوانی را از حیث اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در پی دارد.

وی با اشاره به پیشینه تشکیل کنوانسیون سازمان ملل متحد در رابطه با مبارزه با فساد بیان کرد: این کنوانسیون در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2003 به عنوان یک معاهده بین‌المللی با استقبال کشورهای عضو به تصویب رسید و تقریبا اکثریت کشورهای دنیا قریب به 164 کشور این کنوانسیون را پذیرفتند و مفاد آن را لازم‌الاجرا دانستند.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین تأکید کرد: تصویب قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد توسط مجلس شورای اسلامی در سال 90 برگرفته از اهداف این کنوانسیون بود که مقررات بسیار خوبی را در راستای مبارزه با فساد مالی و اداری پیش‌بینی کرد.

وی افزود: فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری خطاب به سران سه قوه حکایت از عزم جدی و قاطع نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای مبارزه با این پدیده شوم دارد.

صادقی نیارکی اضافه کرد: تصویب قانون مبارزه با پولشویی در سال 86، قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری از دیگر مصادیق برگرفته از روح همین کنوانسیون است که در جمهوری اسلامی جرم انگاری شده و برای مرتکبان آن مجازات پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: یک اصل از برجستگی‌های کنوانسیون سازمان ملل متحد در مبارزه با فساد که به پیشگیری اختصاص داده شده و مقدم بر هر اقدام دیگری است، از گذشته در دستور کار جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: اگر باورهای دینی در جامعه تقویت شوند و ارتقا پیدا بکنند قطعا فساد کاهش پیدا می‌کند و در مبارزه با فساد مؤثر خواهد بود، زیرا بخشی از فساد به لحاظ باورهای دینی ضعیف است.

انتهای پیام/77002/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول