اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

بوروکراسی اداری برای کشاورزان کاهش یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان خواستار تسهیل بوروکراسی اداری برای کشاورزان شد و گفت: اگر کشاورزان با کاهش و تسهیل بوروکراسی اداری مواجه شوند، بهتر می‌توانند در راستای توسعه کشاورزی خود گام بردارند.

بوروکراسی اداری برای کشاورزان کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در کارگروه اقتصادی‌ـ تولیدی در بخش کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه آب از مباحث عمده زیربنایی است که کمتر به آن پرداخته شده است، افزود: با مدیریت در بخش آب شهرستان همدان اتفاقات خوبی در کاهش آب و صرفه‌جویی آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 85 درصد تسهیلات بلاعوض برای اراضی کشاورزی اختصاص می‌یابد که این تسهیلات برای آبیاری تحت فشار، ساماندهی باغات، انتقال آب و قرار دادن پوشش بر انهار آبی است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه پرت 65 درصدی آب در بخش کشاورزی بسیار بالا است، افزود: در همین راستا مرمت قنوات، پوشش انهار، آبخیزداری و آبخوان‌داری برای تزریق مصنوعی مورد تأکید ماست تا موجب رفع دغدغه‌های آب شود.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان جایگزین باید پرسود و کم‌آب باشد، افزود: اگر به مباحث کم‌آبی توجه کنیم امروز باید کشت گلخانه‌ای جا افتاده و آبیاری تحت فشار نهادینه شود.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی باید مستمر و تداوم یابد، افزود: با توجه به اینکه امروزه گیاهان دارویی در داخل و خارج از کشور مورد استقبال واقع شده است باید برای کشت گیاهان دارویی اقدامات جدی‌تر و مؤثری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با یک سوم آب می‌توان کشت‌ها را مدیریت کرد که در این راستا باید این موارد برای کشاورز تبیین شود و آنها را از آینده تاریک آب مطلع ساخت.

فرماندار همدان به رتبه نخست همدان در کشت سیب‌زمینی اشاره کرد و گفت: شهرستان همدان با تولید سالانه 300 هزار تن سیب‌زمینی رتبه نخست، جو آبی با 27 هزار تن رتبه چهارم، یونجه با 155 هزار تن رتبه نخست، سیر با 13 هزار و 500 تن رتبه اول، زردآلو و گیلاس رتبه نخست و در گردو رتبه چهارم را دارد.

وی در ادامه خواستار تسهیل بوروکراسی اداری برای کشاورزان شد و اظهار کرد: اگر کشاورزان با کاهش و تسهیل بوروکراسی اداری مواجه شود، بهتر می‌توانند در راستای کشاورزی خود گام بردارند.

قهرمانی‌مطلق خطاب به بانک‌ها تأکید کرد: بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات برای بخش توسعه کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند چرا که ما از میانگین استانی پایین هستیم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به پرداخت 6 میلیارد و 500 میلیون تومانی تسهیلات بانک کشاورزی به کشاورزان یادآور شد: بانک کشاورزی در توسعه کشاورزی تسهیلات خوبی ارائه داده است به طوری که تنها بانکی است که بیلان منفی دارد و بیش از حد وام‌های کشاورزی اعطا کرده است.

انتهای پیام/89003/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول