اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بشرویه:

استقلال هر کشور به پژوهش و تولید علم استوار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بشرویه گفت: پژوهش از اساسی‌ترین نیازهای جامعه برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه به‌شمار می‌رود و قدرت و استقلال هر کشور به پژوهش و تولید علم استوار است.

استقلال هر کشور به پژوهش و تولید علم استوار است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر حدادیان امروز در گفت و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: اسلام برای اندیشه، علم‌آموزی و پژوهش اهمیتی ویژه قائل است تا آن‌ جایی که مداد علما را برتر از خون شهدا می‌داند.

وی ادامه داد: کتاب‌های مذهبی از قرآن و نهج‌البلاغه تا سایر کتاب‌های حدیث سرشار از علوم مختلف و دانستنی‌های گوناگون است.

امام جمعه موقت بشرویه با بیان اینکه ارمغان تحقیق و پژوهش هوشیاری و آگاهی است، تصریح کرد: افکار، اندیشه‌ها و آثار محققان و پژوهشگران هر جامعه زیرساخت‌های علمی آن جامعه را تشکیل می‌دهند که نتایج عملی و تجربی فراوانی به همراه دارد.

حدادیان افزود: اگر محققان و پژوهشگران ارزش‌های خوب و پسندیده اخلاقی را با مسائل پژوهشی خود همراه کنند، زیرساخت‌های علمی جامعه اثرات و نتایج مثبتی به دنبال دارد.

*پژوهش نیروی محرکه توسعه پایدار هر کشور است

وی پژوهش را نیروی محرکه توسعه پایدار در هر کشور دانست و گفت: پژوهش از اساسی‌ نیازهای جامعه برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه به شمار می‌رود و قدرت و استقلال هر کشور نیز به پژوهش و تولید علم استوار است.

امام جمعه موقت بشرویه یادآور شد: امروزه همه کشورهای جهان برای دست یافتن به اهداف، آرمان‌ها، توسعه، اختراع و روش‌های بهینه زندگی تنها از پژوهش و تحقیق سود می‌‌جویند.

حدادیان اظهار کرد: به‌منظور شکوفایی استعدادهای نهفته دانش‌آموزان و دانشجویان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی و کاربردی باید متناسب با نیازهای منطقه امکانات علمی را برای آنها فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهش سبب پویایی و بروز خلاقیت در نوجوانان و جوانان می‌شود، افزود: امروزه انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، دانشگاهی و پیشرفت در علوم روز دنیا مطرح است که این مهم نشان از تلاش دانش‌آموزان و دانشجویان در امر پژوهش و تحقیق دارد.

انتهای پیام/69006/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول