اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان مطرح کرد:

تولید علم در نظام سلطه، ابزاری برای تحقق سیاست‎های خصمانه

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: علم در عرصه جهانی دست کسانی است که به بیماران و نیازمندان هم رحم نمی‎کنند و از دانش به عنوان ابزاری برای تحقق سیاست‎های خصمانه استفاده می‌کنند.

تولید علم در نظام سلطه، ابزاری برای تحقق سیاست‎های خصمانه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر سوخت‎سرایی بعدازظهر امروز در همایش اختتامیه هفته پژوهش استان گلستان اظهار داشت: از اینکه هفته پژوهش اینقدر با اهمیت و باشکوه در استان برگزاری می‎شود، جای خوشحالی دارد که هرکس در هر مقامی که قرار دارد به این مهم توجه بیشتر کند.

وی ادامه داد: روی کار آمدن نهادهای جدیدی چون جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان، دانشگاه گلستان و . . . و کسب رتبه‎های ملی و جهانی در المپیادها و جشنواره‎های کشوری، نشان از اهمیت موضوع پژوهش و دانش در استان دارد.

سوخت‎سرایی خاطرنشان کرد: امروز علم ضمن تولید قدرت، توانایی زیادی در همه عرصه‎ها از جمله سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‎بخشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان تاکید کرد: علم ابزاری برای تمدن‎سازی است؛ همانطور که خواسته مقام معظم رهبری از دانشجویان و اساتید پیشرفت کشور در راستای تولید علمی است.

* تولید علم در نظام سلطه ابزاری برای تحقق سیاست‎ها خصمانه

وی اذعان داشت: متأسفانه امروزه در عرصه جهانی، علم در اختیار کسانی قرار دارد که به بیماران و نیازمندان هم رحم نمی‎کنند و از دانش به عنوان ابزاری برای گروکشی و تحقق سیاست‎ها خصمانه خود بکار می‎برند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان ادامه داد: همان طور که همگان شاهد هستیم، استکبار جهانی در ادامه سیاست‎های ظالمانه خود برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران در برابر اصول و آرمان‎های خود، داروهای خاص برای بیماران کشور ما را تحریم کردند و این اقدامات نشان‎دهنده آن است که علم امروز در دنیا در سلطه غیر الهی است.

* خدمت به بشریت، هدف اصلی تولید علم در نظام جمهوری اسلامی ایران

وی اضافه کرد: در حالی که این نگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‎های امام راحل (ره) جایگاهی ندارد و به تولید علم به منزله خدمت به انسان‎ها و نجات‎دهنده بشریت نگریسته می‎شود.

سوخت‎سرایی با بیان اینکه ابزار اساسی برای ما توسعه علم و پیشرفت علمی است و از طرفی دهه چهارم انقلاب براساس فرمایشات مقام معظم رهبری دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است، عنوان کرد: وقتی ملتی تحت رهبری آزاداندیش و هدایتگر قرار دارد و مسیر درست را انتخاب می‎کند، قطعاً در ادامه مسیر با مشکلی مواجه نخواهد شد.

* پیشرفت‎های نظام مرهون خون شهدا

وی اذعان داشت: پیشرفت‎های این سه دهه اخیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه‎ها نیز مرهون خون شهدا، رهبری داهیانه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و تلاش جوانان برومند کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان بیان کرد: در این سه دهه، پیشرفت‎هایی برای کشور حاصل شد که عقب‎ماندگی‎های چندین ساله ما را جبران کرد و رتبه‎هایی که قبل از این فکر می‎کردیم دست‎نیافتنی است، خیلی راحت توسط دانشجویان و دانشمندان ما فتح شد و در هدف‎گذاری به جایی رسیدیم که می‎توانیم زمان را به نفع خودمان به جلو بکشیم.

سوخت‎سرایی ابراز داشت: هم‌اکنون به برکت خودباوری و خوداتکایی جوانان این مرز و بوم و رشادت‎های اندیشمندان و اساتید، مرجعیت علمی توسط پژوهشگران محقق شده است و اگر کسی می‎خواهد به روز باشد باید زبان فارسی را یاد بگیرد و امروز ما در منطقه و دنیا جایگاه بسیار بالایی داریم.

وی در پایان اشاره کرد: در هر جامعه‎ای محققان برای اختراع و کشف موضوعات جدید با مشقت‎ها و رنج‎های فراوانی روبه‌رو هستند، در کشور ما هم این مسائل و مشکلات وجود دارد، اما پژوهشگران ایران اسلامی تمام توان و تلاش خود را برای سربلندی، آرامش و امنیت این کشور به کار گرفتند.

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول