اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد

وضعیت تولید موتور ملی در سایه بی‌‌اطلاعی تنها دانشکده خودروی کشور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز با بیان اینکه رئیس دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت اعلام کرده اطلاعی از تولید موتور ملی خودرو ندارد،گفت: در حالی این موضوع بیان می‌شود که انجام این پروژه میلیاردها تومان هزینه دربرداشته است.

وضعیت تولید موتور ملی در سایه بی‌‌اطلاعی تنها دانشکده خودروی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر رسانه‌ای این نماینده مجلس‌، رضا رحمانی در سومین کنگره بین‌المللی پوشش‌های خودرویی ضمن تاکید بر لزوم حمایت دولت از انجام تحقیقات بیشتر در این حوزه اظهار کرد: دانشگاه‌های مختلف نیز باید در این بخش‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این موضوع که رئیس دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت چندی پیش اعلام کرد که اطلاعی از تولید موتور ملی خودرو ندارد، تصریح کرد: رئیس تنها دانشکده خودروی کشور در حالی این موضوع را بیان می‌کند که برای انجام این پروژه میلیاردها تومان هزینه شده است.

رحمانی، این امر را نشان دهنده عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه ذکر کرد و افزود: نگرانی‌ها در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت کماکان وجود دارد و صنعت کشور نیز به این نتیجه رسیده است که برای ماندگاری باید همکاری بیشتری با دانشگاه داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به سند جامع علمی کشور اظهار داشت: برای ادامه چرخه علم و فناوری و ایفای نقش موثر در اقتصاد،اصلاح ساختارهای علم و فناوری همجنین انسجام بخشیدن به آنها و ایجاد فضای مناسب برای تولید علم و فناوری را از جمله امور مطرح شده در این سند ذکر کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بهره‌وری و فناوری مهم‌ترین مباحث حوزه صنعت به شمار می‌روند که باید با همکاری صنعت و دانشگاه به نتیجه مطلوب برسد، افزود: در حالی که دانشگاه کار تحقیقاتی خود را به صورت جداگانه دنبال می‌کند و صنعت نیز به دنبال تولید خود است، این امر باعث شده تا تلاقی لازم بین این دو بخش ایجاد نشود و تولید علم در کشور ما منجر به تولید محصول نشود.

انتهای پیام/60001/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول